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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Megkezdődtek az XPeng G6 kiszállításai

elektromos autó

Az árazás a fő fegyvere a kínai XPeng új G6-os jelzésű crossoverének, amelyet a gyártó a Tesla Model Y vetélytársának szán.

Sikerülhet a támadás?

Like a G6

Az XPeng G6-ról már pár hónapja szinte minden kiderült, amikor megkérték a típusengedélyeket a kínai hatóságoktól, ám a kiszállítások megkezdésére mostanáig kellett várni.

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

XPeng G6 – ezzel akarják ütni a Teslát

A 4,7 méteres autó csúcsváltozata hatótávban 755 kilométert ígér a kínai CLTC szabvány szerint, de a 87,5 kWh-s akkupakkon kívül van egy 66 kWh-s LFP is a kínálatban, a legerősebb kétmotoros verzió pedig 480 lóerőre is képes.

XPeng G6

A G6 a gyártó új SEPA2.0 platformjára épül, amely 800 voltos rendszert használ, és 10 perc alatt 300 km hatótáv visszatöltését ígéri – persze ismét a kínai CLTC szerint számolva.

Elképesztő villámtöltőt mutattak be Kínában

A márka folyamatosan fejlődő vezetéstámogató rendszert is szerelt az autójába, amelyet vezeték nélküli frissítésekkel okosít tovább. A fedélzeti rendszerben sem kell lassú működésre számítanunk, ugyanis a 15 colos központi kijelzőt a Qualcomm Snapdragon chipje hajtja meg, amely a mobiltelefonokéhoz hasonló gördülékeny működést tesz lehetővé.

Az XPeng G6 az árával is alá akar vágni a versenytársnak, így a Model Y-nál 20 százalékkal olcsóbban, átszámolva 10 millió forintos indulóárral operál.

Tartható?

Az XPeng az elmúlt években szépen növelte az eladásait, és tavaly már 120 ezer járművet gyártott le. Ám a cég még messze van a nyereséges működéstől, az utóbbi hónapokban pedig az eladások is nagyot estek.

A cég az idei év első felében 41.435 autót értékesített, ami 40 százalékos visszaesés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Eközben a vállalat elérhető legfrissebb, pénzügyi jelentése alapján az autókon realizált haszonkulcs +10,4 százalékról -2,5 százalékra csökkent, a veszteség pedig 240 millióról 340 millió dollárra nőtt.

Ennek fényében kérdéses, hogy a szintén helyi gyártású, és 99 százalékban kínai beszállítók alkatrészeiből, ám az XPeng autóinál jóval nagyobb darabszámban készülő Model Y-nál 20 százalékkal alacsonyabb ár mellett lesz-e bármi nyeresége a gyártónak a G6-on, amelyből 35 ezer darabot rendeltek a vásárlók. Talán a típus eladásai által generált pozitív hírverés húzó hatásában bíznak.

Mindenesetre az 5 milliárd dolláros készpénztartalék egy darabig kitart, hogy kiderüljön bejön-e a cég számítása.

Ez lehet a legmodernebb kínai villanyautó

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.