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 Nem a Xiaomi, a BYD, vagy a Toyota, hanem a Dongfeng lehet az első autógyártó, amely valóban teljesen szilárdtest-akkumulátoros autó kezd árulni, mégpedig nem „két év múlva‟, hanem már 2026 szeptemberében. Azért egy kis csillagocskát tenni kell a bejelentés mellé, hogy kontextusba helyezzük.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 Jövő ősszel 2026 szeptemberében kerülhet sorozatgyártásba a Dongfeng és egyben a világ első ipari mennyiségben előállított szilárdtest-akkumulátora, ha megvalósulnak a kínai márka tervei. A cég egyelőre még nem túlzottan ismert Európában, de fél tucat márkájukkal tavaly 765 ezer autót adtak el és a cég hazánkban is rendelkezik képviselettel, a Box E3-as típusukat pedig februárban teszteltük is, de a Voyah márkát is ismerhetjük már itthon. Villanyautó teszt: Dongfeng Box E3 Hogy pontosan melyik márkájuk melyik típusába kerülhet az első szilárdtest-akkumulátor, azt még nem árulták el, de a CnEVpost kínai autós oldal híradása szerint az első generáció 350 Wh/kg energiasűrűségű lesz, ami a kínai CLTC szabvány szerint akár 1000 kilométeres hatótávra is elég lehet. Jó tudni: A CLTC szabvány nagyjából 25-30 százalékkal nagyvonalúbb, mint az európai WLTP. Az átlagos hagyományos NMC akkucellák energiasűrűsége manapság 250-280 Wh/kg között van, de több vállalatnál gyártásban vannak 350-500 Wh/kg közötti szériák is. Az új cellák -30°C hőmérsékleten is megőrzik kapacitásuk 72 százalékát, míg a cég szerint a folyékony elektrolitos hagyományos akkumulátorok csak 60 százalékot teljesítenek ilyen körülmények között. A Dongfeng szilárdtest-akkuja. Forrás: Car News China. A Dongfeng szilárdtest-akkuja kibírta a 170 fokos hevítést is anélkül, hogy kigyulladt volna, miközben a kínai szabvány csak 130 fokot követel meg. A vállalat közleménye szerint már működik évi 0,2 GWh kapacitású első gyártósoruk is, ahol folyik a tesztüzem. A Dongfeng egy néhány napja kezdődött akkutechnológiai konferencián azt is megosztotta, hogy már dolgoznak a következő 400, illetve 500 Wh/kg energiasűrűségű generációkon, de 2027 decemberére akarnak kihozni egy olyan szilárdtest-cellát is, amely ugyan kapacitásban nem tud többet, mint amit most jelentettek be, de a villámtöltésre lesz optimalizálva. A vállalat a konferencián megmutatta 1200 voltos feszültségre tervezett elektromos platformját is, amely a házon belül készített 1700 voltot is elviselő szilícium-karbid teljesítményelektronikával van felszerelve. Ez 12C töltési teljesítményt tesz lehetővé, ami 2 megwattos töltőket jelent és elméletben öt perc alatt 450 (CLTC) kilométer visszatöltését teszi lehetővé. Itt is érdemes azonban megjegyezni, hogy a jól hangzó specifikációk a teljes képlet csak egy részét teszik ki, hiszen ehhez olyan akkucellák is kellenek, amelyek képesek ilyen töltési teljesítményt fogadni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!