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
auto
2024. 11. 24. vasárnap

Felrobbant az internet: elindult a Tesla Model 3 konfigurálása

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

Úgy tűnik Elon Musk eltökélt szándéka, hogy a Tesla a hét minden napján a szalagcímekben szerepeljen – és, a változatosság kedvéért, jó hírekkel. A mai nap folyamán a kaliforniai vállalat elkezdte kiküldeni a konfigurációs emaileket az első „mezei” Model 3 vásárlóknak, ami mindenképpen jó hír és tovább erősíti a Model 3 gyártásával kapcsolatos pozitív pletykákat. Ezzel párhuzamosan, szemfüles Reddit poszterek azt is megerősítették, hogy a Tesla újabb 1201 alvázszámot regisztrált be a modellnek, így már, úgy tűnik, 3840 Model 3 gyártása van tervben, folyamatban vagy zárult le.

Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó

De lépjünk egyet vissza, mi is ez a konfigurálás?

Mint ismeretes, a  Tesla kb. fél millió foglalással rendelkezik a Model 3-ra és a sor elején a Tesla és a SpaceX alkalmazottai vannak (voltak?). A közhiedelemmel ellentétben ők is teljes árat fizettek az autóért, tehát nem kedvezményes, vagy „ajándék” autók ezek, csupán csak Musk cégeinek alkalmazottai kaptak egy pár óra előnyt a foglalási roham elején. A cégnek ez amolyan win-win szituáció volt, hiszen a morál javításán túl, az is biztosított így, hogy a korai gyártási hibák hamar kiderülnek, gyorsan javításra kerülnek és a cég alkalmazottai nem fogják ezeket nagy dobra verni.

A következő fázis a tágabb publikumon belül a már Tesla tulajdonos Model 3 vásárlók köre, akik szintén, köszönet képpen, előnyt élveznek, főleg ha kaliforniaiak. Igen, a Tesla, nagyon előrelátóan a következő pár ezres kört is még az anyahajóhoz közel jelölte ki és majd csak ezután jön az USA többi része, valószínűleg még az év végén, vagy a jövő év elején. Mindez az eredeti terveknek megfelelően, csak a tervezettnél kicsit lassabban zajlik és a sok előrendelés feldolgozásának utolsó fázisával, az Amerikán kívüli vevőkkel zárul majd valamikor 2018 közepén.

De nézzük, mit is talált ma reggel a postaládájában az aki szerencsés csillagzat alatt születve, Los Angeles-i házában rendelt az S és az X mellé egy 3-ast a gyereknek.

Először is kapott egy emailt a Teslától, hogy lépjen be a fiókjába és minden készen áll arra, hogy összeállítsa és megrendelje az autóját.

Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó

Az konfigurációs oldalra érve az első képernyőn az dönthetjük el, hogy megvárjuk-e a jövő év elejére ígért alap, 35.000 dolláros „fapados” modellt, vagy esetleg a tavasszal érkező összkerékmeghajtásúra gyúrunk. Musk egy régebbi Twitter üzenete szerint, egyébként  majd ez utóbbiban lesz elérhető az S-ből és az X-ből már ismert adaptív légrugózás is.

Ha nem tudunk, vagy nem akarunk várni, akkor a 49.000 dolláros Long Range modell érhető el jelenleg, 500 km-es hatótávval és a prémium extra csomaggal megfűszerezve. Természetesen levonásra kerül a befizetett 1000 dolláros foglaló és így 48.000-ről indulunk.

Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó

A következő képernyőn részletesen fel van sorolva, mi minden tartozik a felszereltségbe. Számos biztonsági felszerelés, mint az Autopilot 2.5 biztonsági funkciói, a 8 légzsák és az EPS minden Model 3 része, csakúgy, mint a nagy érintőképernyő, a WiFi/LTE kapcsolat, a kártyás  és telefonos indítás, a hangvezérlés, vagy a dönthető hátsó ülések és a szokásos Tesla garancia.

A Long Range opcióval megkapjuk a nagyobb aksit és hatótávot, a jobb menetdinamikát, nagyobb végsebességet és az akkumulátor méretének köszönhető gyorsabb töltést is. A Prémium Csomag része az 5 fűtött ülés, a fa berakás a műszerfalon, a nemesebb belső anyagok, az üvegtető és az extra USB portok hátra. Ide tartoznak még a 12 felé állítható első ülések, az állítható kormány és visszapillantó és a high-end audio rendszer.

Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó

A következő oldalon kiválaszthatjuk az autó színét és felnijét. A spártai színpalettán mindössze 6 opció van, a kék, a piros, meg a szürke 50 (na jó, 4 ) árnyalata. Ja igen és a feketén kívül minden 1000 dollárba fáj.

A felniknél van a standard 18 colos aero wheel, amiről egyszerűen lepattintható a speciális formájú dísztárcsa, ha hajlandóak vagyunk lemondani a  10%-os hatótáv megtakarításról. Plusz 1500 dollárért viszont megkaphatjuk a szexi 19 colos felniket is, bár ezzel biztosan jobban ráz majd a villanyverda.

Forrás: Reddit, You You Xue felhasználó

Végül az utolsó képernyőn megrendelhetjük az autopilot funkciót és a későbbi Teljes Önvezetés rendszert is. Mind a kettő elérhető még később, akár évek múlva is, hiszen a  hardver minden autó része, csak egy combos hitelkártya meg pár kattintás kell hozzá a képernyőn. Ha viszont most fizetjük ki a szolgáltatások díját, spórolunk 1,000 dollárt mind a kettőn.

Nos mi az Ön véleménye? Megéri az árát a sok extra? Ön várna az olcsóbb fapadosra, vagy épp ellenkezőleg jöjjön a Model 3 P75D? Megy a Tesla a lecsóba, inkább járna Zsigulival?

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, BalázsTibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.