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
auto
2024. 04. 19. péntek

Elfogadta a Volkswagen Csoport felügyelőbizottsága azt a kezdeményezést, amely szerint a gyártó több, mint 30 milliárd fontot fordít a jövő technológiájának fejlesztésére a következő öt évben. A beruházás elsősorban az autonóm technológiára és az elektromobilitásra fog irányulni, ezen belül is a VW Csoport teljes autómodell-felhozatalának elektromosítására, melynek tervezetét a szeptemberi Frankfurt Motor Show-n ismertette a gyártó. A Csoport jelenleg a Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bentley, és Bugatti márkákat foglalja magába. Matthias Müller, Volkswagen CEO ígérete szerint az említett autógyártók összesen 80 új elektromos modellt fognak piacra dobni 2025-ig, 2030-ra pedig valamennyi létező modelljükből készítenek legalább egy elektromos változatot. A 80 modellből a terveknek megfelelően 30 plug-in hibrid, 50 pedig teljesen elektromos meghajtású lesz. Hogy ez megvalósítható legyen, a VW Csoport a számítások alapján közel 45 milliárd fontot fog akkumulátorokra költeni.

Volkswagen ID, ID Buzz, és ID Crozz 2, Forrás: Autoevolution

A vezérigazgató a vállalat jövőjéről a következőt nyilatkozta:

„Lefektetjük az alapokat ahhoz, hogy a Volkswagen 2025-re az elektromos közlekedés első számú szereplője lehessen. Újra feltaláljuk az autót. A saját erőforrásainkból biztosítjuk a szükséges tőkét, és célzott befektetésekkel támogatjuk a digitalizálást, önvezető technológiát, elektromos mobilitást, és az újfajta közlekedési szolgáltatásokat.”

A Volkswagen a napokban jelentette be 12 milliárd dolláros beruházását, amely során 40 új elektromos autóval tör be a kínai piacra. Az első jármű gyártása már 2018 első felében elkezdődne, utána pedig az új modellek száma 2025-ig elérné a 40-et. Ez nagyságrendileg 400 000 autót jelentene 2020 végéig, és másfél milliót öt évvel később. A gyártó kínai beruházása teljesen független az újonnan elfogadott, elektromobilitásra szánt 30 milliárd fontos összegtől.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.