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
auto
2024. 05. 11. szombat
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDUvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg==

2 hete történt, hogy a Tesla a 3. negyedéves pénzügyi jelentése kapcsán hivatalosan is elismerte, nem úgy halad a Model 3 gyártásának felpörgetése mint tervezték. Írtunk is erről  és a meglepően részletesen megosztott okokról itt.

A hír nem volt túl sokkoló azoknak akik folyamatosan nyomon követték a kaliforniai gyártó „Blue Star” programját.  A TMC (Tesla Mortos Club) fórum oldalain és a Reddit-en  is tátongó üresség volt az ilyenkor szokásos felhasználói fotók és bejegyzések, utcán elcsípett észlelések helyett – nyilvánvaló volt, hogy sehol nincs az 1500 autó, amit a 3. negyedévre ígértek.

Az elmúlt napokban azonban fordult a kocka és a fenti helyeket elkezdték ellepni a videók, képek, vásárlói beszámolók, ami optimizmusra adhat okot. Ismét beindult az össznépi „VIN counting” azaz az alvázszám-gyűjtés. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szemfüles rajongók minden Model 3 észlelésnél gyűjtik a sorozatszámot és megpróbálnak következtetéseket levonni. Itt érdemes megjegyezni, hogy a mindig titkolózó Tesla erre a gyakorlatra már a Model S hőskorában felfigyelt és egy idő után elkezdte random módon kiosztani a sorszámokat, hogy ne lehessen olyan könnyen követni.

Nincs ez másként a Model 3 esetében sem, tehát önmagában a VIN-ekből következtetéseket levonni butaság lenne, de azért vannak itt figyelemre méltó fejlemények. Bár a teslarati.com már Október 30.-án megírta, hogy a Tesla már 2639-ig beregisztrálta az alvázszámokat, az előző hónap végéig 04xx-es sorozatszámnál  nagyobbat nem nagyon fotózott senki az utcán. Ezzel szemben az elmúlt napokban elkezdtek özönleni az új fotók. Kaptunk képeket Model 3-akat szállító trailerről, elkapták az utcán parkoló 456-ost,  539-est sőt az 1090-est is. Egy wisconsin-i Supercharger-nél lebukott a 995-ös, a fermonti gyár parkolójában a 869-es, és még folytathatnám, de akit nagyon érdekel, látogasson el a TMC Model 3 képek fórumára, ahol naponta jönnek újabb skalpok, vagy nézze meg ezt a gyűjteményt 1-től 1134-ig.

Megvan a skalp. A TMC Waiting4M3 nevű felhasználója elcsípte a 995-öst. Forrás: teslamotorsclub.com

Azután az elmúlt 2 napban robbant két nagyobb bomba.

Először vasárnap került fel a TMC oldalára egy in-veh nevű felhasználó (azóta már eltávolított) videója ami a fremonti gyár mellet kukucskál be és mutatja meg a meglehetősen fürgén mozgó Model 3 gyártósort. A hírt később átvette a média, többek között az Electrek is.

Forrás: teslamotorsclub.com

Bár a a fenti képsor mindenképpen jó hír, nem árt megjegyezni, hogy nem tudjuk meddig ment így a gyártósor és hogy a videó/gif sebességét manipulálták-e? Musk már korábban megjegyezte, hogy a gyártósor bizonyos elemei már most képesek heti több ezer autó gyártására és néha fel is pörgetik őket, hogy megtalálják a következő potenciális hibát. Egyelőre semmi bizonyíték nincs rá, hogy folyamatos gyártást látunk.

Aztán az elmúlt pár órában újabb érdekes videó látott napvilágot, valaki felfedezett több tucat Model 3-at egy parkolóházban (?) ahol úgy néz ki átadásra várnak.

Bár a jelek kétség kívül egy irányba mutatnak, én óvatos lennék az optimizmussal. A Tesla a következő Január 1-3 között esedékes értékesítési gyorsjelentésben ígért több információt a Model 3 gyártásában elért eredményekről, de az is lehet, hogy a holnapi Tesla Semi bejelentésen kapunk valami kis hivatalos hírmorzsát. Ha úgy lesz, itt biztosan megírjuk.

Itt a „titkos raktár”. Forrás: reddit.com „blfire” felhasználó

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.