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 Még a legelső teljesen elektromos modellje sem került piacra, máris bejelentette a Porsche, hogy várhatóan több modell is fog készülni a Mission E alapjaira, melyek tisztán elektromos meghajtást kapnak. E döntés hátterében a Panamera E-Hybrid óriási sikere állhat, mely világszerte átlagosan a Panamera eladások 60%-át képviseli. Néhány országban különösen nagy az érdeklődés az autó iránt: Franciaországban például a Panamera vásárlók 70%-a, Ausztriában 80%-a, Belgiumban és Norvégiában is több mint 90%-a a plug-in hybrid változatot választja a benzinmotoros helyett. Felismerve (végre) a keresletet az elektromos autók iránt, a Porsche vezetősége elhatározta, hogy ezentúl komolyabb hangsúlyt fektetnek a villanymeghajtásra, s ehhez új, tisztán elektromos modellek építését tervezték el, melyek közül néhány a Mission E „leszármazottja” lesz. A Mission E tesztelés alatt, Forrás: Evo Sok gyártóval ellentétben, a Porsche első villanyautója nem egy SUV, bizonyítva, hogy nála az elektromosítás a kibocsátás csökkentése mellett a teljesítményről is szól. A gyártó vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a hatótáv nem kap kiemelt szerepet, ugyanis a 800 V-os gyorstöltő-rendszernek köszönhetően a 80%-os töltöttség alig 15 perc alatt elérhető lesz. Így ha az autó eléri a célul kitűzött 500 kilométeres hatótávot, az már teljes siker. A sportautó legelső végleges példánya 2019-ben fog elkészülni, az első kiszállítások pedig 2020-ra várhatók. Ha az első nem is, a második tisztán elektromos modell a tervek szerint már egy SUV lesz: a korábbi híresztelések szerint lehetséges, hogy a Cayenne kap egy akkumulátoros változatot. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója úgy látja, hogy az elektromos crossovereknek még mindig nagy divatjuk van, így a Porschénak nagy haszna lenne egy ilyenből, azonban a jövőben mindenképpen lesz egy sportosabb, a márkát jobban reprezentáló modell is a villanyautó kínálatában. A Mission E tesztelés alatt, Forrás: Evo Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!