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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Több tisztán elektromos Porsche modell is érkezhet a Mission E mintájára

elektromos autó

Még a legelső teljesen elektromos modellje sem került piacra, máris bejelentette a Porsche, hogy várhatóan több modell is fog készülni a Mission E alapjaira, melyek tisztán elektromos meghajtást kapnak. E döntés hátterében a Panamera E-Hybrid óriási sikere állhat, mely világszerte átlagosan a Panamera eladások 60%-át képviseli. Néhány országban különösen nagy az érdeklődés az autó iránt: Franciaországban például a Panamera vásárlók 70%-a, Ausztriában 80%-a, Belgiumban és Norvégiában is több mint 90%-a a plug-in hybrid változatot választja a benzinmotoros helyett. Felismerve (végre) a keresletet az elektromos autók iránt, a Porsche vezetősége elhatározta, hogy ezentúl komolyabb hangsúlyt fektetnek a villanymeghajtásra, s ehhez új, tisztán elektromos modellek építését tervezték el, melyek közül néhány a Mission E „leszármazottja” lesz.

A Mission E tesztelés alatt, Forrás: Evo

Sok gyártóval ellentétben, a Porsche első villanyautója nem egy SUV, bizonyítva, hogy nála az elektromosítás a kibocsátás csökkentése mellett a teljesítményről is szól. A gyártó vezérigazgatója azt is elmondta, hogy a hatótáv nem kap kiemelt szerepet, ugyanis a 800 V-os gyorstöltő-rendszernek köszönhetően a 80%-os töltöttség alig 15 perc alatt elérhető lesz. Így ha az autó eléri a célul kitűzött 500 kilométeres hatótávot, az már teljes siker. A sportautó legelső végleges példánya 2019-ben fog elkészülni, az első kiszállítások pedig 2020-ra várhatók. Ha az első nem is, a második tisztán elektromos modell a tervek szerint már egy SUV lesz: a korábbi híresztelések szerint lehetséges, hogy a Cayenne kap egy akkumulátoros változatot. Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója úgy látja, hogy az elektromos crossovereknek még mindig nagy divatjuk van, így a Porschénak nagy haszna lenne egy ilyenből, azonban a jövőben mindenképpen lesz egy sportosabb, a márkát jobban reprezentáló modell is a villanyautó kínálatában.

A Mission E tesztelés alatt, Forrás: Evo

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.