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 Közzétette a tavaly áprilisban bemutatott M.O.V.E. to 2022 stratégiájának frissített részleteit a Nissan, amelyben a következő öt évben elérni kívánt technológiai és értékesítési terveit vázolja fel a japán gyártó. Elképzelései szerint az elektromos autók aránya még tovább fog nőni az új gépkocsi-eladások mutatóiban, vezető pozícióba helyezve a Nissant a villanyautók piacán, valamint az önvezető technológia és az összekapcsolhatóság is egyre nagyobb szerephez jut a japánok autóiban a közeljövőben. Forrás: CarWatch A Nissan által említett egyik legfontosabb célkitűzés, hogy 2022-re az évente értékesített elektromos járművek darabszáma elérje az egymilliót, itt azonban érdemes megállni egy szóra. Az elektromos járművek ebben az esetben ugyanis a tisztán villanymeghajtású gépkocsikat foglalják magukba, valamint a Nissan e-POWER hajtáslánccal felszerelt típusokat, melyek a gyártó szerint átmenetet képeznek a hagyományos és a teljesen elektromos kocsik között. Az e-POWER meghajtásnál nincs szükség konnektorra, az autó ugyanis nem tölthető külső forrásból, ehelyett egy benzinmotor látja el a villanymotort elektromos árammal, és bár a hatékonysága és a kibocsátási adatok jóval szebb képet mutatnak a kizárólag benzinmotoros vagy tradicionális hibrid modellekénél, az elektromos kategóriába való besorolást könnyedén meg lehetne kérdőjelezni. Hogy az évi egymilliós eladást milyen arányban képzeli el a Nissan a villanyautók és az e-POWER meghajtású járművek között, azt nem részletezte a gyártó, együttesen viszont a vállalat összes értékesítését Japánban és Európában 40%-ban képviselnék 2022-re, 2025-re pedig 50%-ban. Forrás: Nissan Global Az új Nissan LEAF sikerét látva nyolc teljesen kibocsátásmentes modell viszont biztosan piacra fog kerülni a japánok tervei szerint 2022-ig. Ezek egyike az IMx koncepció alapján megalkotott villanycrossover lesz, melynek gyártását a napokban erősítette meg a Nissan tervezésért felelős európai főnöke. Az elektromos offenzíva kiemelt célpontja lesz Kína, ahol a Renault-Mitsubishi-Nissan Alliance egy exkluzív, megfizethető elektromos autót is elérhetővé tesz a LEAF technológiáját felhasználva. A Nissan luxusmárkája, az Infiniti sem marad ki a jóból, melynek elektromos átállását az anyavállalat 2021-től új tisztán elektromos, valamint e-POWER hajtásláncú modellekkel gyorsítja fel. A következő évtized közepére az Infiniti eladásainak is a felét fogják képviselni az akkumulátoros modellek. Nissan IMx koncepcióautó A Nissan ProPILOT vezetéstámogató rendszerének fejlesztésére is komoly hangsúlyt fektetnek a munkatársak, amely az évek során egy minden környezetben biztonságosan használható technológiává fogja kinőni magát, ami által többé nem lesz szükség a sofőr kezeire a kormányon vagy a tekintetére az utakon. 2022-re ez a rendszer húsz modellben fog helyet kapni a világ húsz piacán. A Nissan járműveiben használt infotainment és kommunikációs funkciók is nagy változásokon fognak átesni, melyek megkönnyítik az over-the-air távfrissítések folyamatát. A saját gépkocsik mellett a japánok a közösségi mobilitási eszközök fejlesztésén is gondolkodnak, így néhány éven belül önvezető taxikat is fel fog mutatni a Nissan. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!