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
auto
2024. 07. 27. szombat

Noha az önvezetés terén mára több vállalat is felülkerekedett a Teslán, a kaliforniai autógyártó fontos szerepet töltött be abban, hogy ez a sokáig elérhetetlennek tűnő technológia megjelenjen az utakon, s ennek köszönhetően sokak fantáziájában még mindig csak úgy élnek a Tesla emblémával ellátott gépkocsik, mint az önmagukat vezető autók. A vállalat által kifejlesztett Autopilot funkció – annak ellenére, hogy az elmúlt napok frissítései a felhasználók szerint rengeteget javítottak a rendszeren – az időnként előforduló balesetek, melyeknél rendszerint ki is derül, hogy nem az Autopilot volt a hibás, rengeteg kritikát kap mind a sajtótól, mind a konkurens cégektől. Biztonsági okokból ezért Elon Musk és a hatóságok arra kérték az autósokat, hogy önvezető módra kapcsolva is tartsák a kezüket a kormányon, és erre az autó intelligens berendezései is figyelmeztetik őket, ha a figyelmeztetés ellenére mégis mással foglalkoznának a volán mögött. A General Motors meglátva a lehetőséget egy régóta áhított „Tesla-verésre”, a „Future is here”, azaz a „Jövő itt van” elnevezésű reklámsorozatának legújabb részében rendesen odapörkölt Elon Muskéknak, habár jóval burkoltabban, mint az korábban más gyártóktól láthattuk.

A televíziós reklámban a GM a Cadillac CT6 modelljében helyet kapó Super Cruise vezetéstámogató rendszert népszerűsíti, amellyel a sofőr úgy is nyugodtan hagyhatja a járművet önmagát irányítani, hogy a kezei nincsenek a kormányon. Ha az nem lenne elég célzás értékű a tévénézők számára, hogy a Cadillac éppen egy Tesla Model S mellett halad el a reklámban (persze az embléma gondos digitális utómunkával el lett tüntetve a villanyautóról), akkor a „the first true hands-free driving system for the freeway” mondat már biztosan emlékeztet minden, az aktuális hírekben kicsit is jártas személyt, hogy a Tesla Autopilot funkciójával nem tudják ugyanazt megtenni, mint a Super Cruise rendszert használva a General Motors autóiban, azaz a kormány szorongatása nélkül élvezni az utazást.

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

A Super Cruise rendszer egy korábbi reklámjában viszont már sokkal kevésbé leplezi a General Motors, hogy mely vállalatot célozza meg hirdetéseivel. Már az első másodpercekben feliratozott kérdésekből – melyek robotokat és a Marsra szóló első osztályú repülőjegyet emlegetnek – egyből Elon Muskra asszociálunk, ám a Mashable szórakoztató hírportálról átvett, közvetlenül a Teslának szóló hozzászólás azonnal felfedi az üzenet címzettjét.

Úgy tűnik, hogy a kaliforniai villanyautó-gyártót már nem csupán teljesen kibocsátásmentes járművei miatt akarják letaszítani a trónról a konkurens vállalatok, hanem a kocsikba telepített vezetéstámogató rendszer is irigységre ad okot a körükben. Így legalább, hogy lassan minden reklám a Tesláról szól, Elon Musknak továbbra sem kell egy fityinget sem költenie vállalatának népszerűsítésére.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.