PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Noha az önvezetés terén mára több vállalat is felülkerekedett a Teslán, a kaliforniai autógyártó fontos szerepet töltött be abban, hogy ez a sokáig elérhetetlennek tűnő technológia megjelenjen az utakon, s ennek köszönhetően sokak fantáziájában még mindig csak úgy élnek a Tesla emblémával ellátott gépkocsik, mint az önmagukat vezető autók. A vállalat által kifejlesztett Autopilot funkció – annak ellenére, hogy az elmúlt napok frissítései a felhasználók szerint rengeteget javítottak a rendszeren – az időnként előforduló balesetek, melyeknél rendszerint ki is derül, hogy nem az Autopilot volt a hibás, rengeteg kritikát kap mind a sajtótól, mind a konkurens cégektől. Biztonsági okokból ezért Elon Musk és a hatóságok arra kérték az autósokat, hogy önvezető módra kapcsolva is tartsák a kezüket a kormányon, és erre az autó intelligens berendezései is figyelmeztetik őket, ha a figyelmeztetés ellenére mégis mással foglalkoznának a volán mögött. A General Motors meglátva a lehetőséget egy régóta áhított „Tesla-verésre”, a „Future is here”, azaz a „Jövő itt van” elnevezésű reklámsorozatának legújabb részében rendesen odapörkölt Elon Muskéknak, habár jóval burkoltabban, mint az korábban más gyártóktól láthattuk.

A televíziós reklámban a GM a Cadillac CT6 modelljében helyet kapó Super Cruise vezetéstámogató rendszert népszerűsíti, amellyel a sofőr úgy is nyugodtan hagyhatja a járművet önmagát irányítani, hogy a kezei nincsenek a kormányon. Ha az nem lenne elég célzás értékű a tévénézők számára, hogy a Cadillac éppen egy Tesla Model S mellett halad el a reklámban (persze az embléma gondos digitális utómunkával el lett tüntetve a villanyautóról), akkor a „the first true hands-free driving system for the freeway” mondat már biztosan emlékeztet minden, az aktuális hírekben kicsit is jártas személyt, hogy a Tesla Autopilot funkciójával nem tudják ugyanazt megtenni, mint a Super Cruise rendszert használva a General Motors autóiban, azaz a kormány szorongatása nélkül élvezni az utazást.

https://youtu.be/tvjf1VaH8mg

A Super Cruise rendszer egy korábbi reklámjában viszont már sokkal kevésbé leplezi a General Motors, hogy mely vállalatot célozza meg hirdetéseivel. Már az első másodpercekben feliratozott kérdésekből – melyek robotokat és a Marsra szóló első osztályú repülőjegyet emlegetnek – egyből Elon Muskra asszociálunk, ám a Mashable szórakoztató hírportálról átvett, közvetlenül a Teslának szóló hozzászólás azonnal felfedi az üzenet címzettjét.

https://youtu.be/u__51kTl4j8

Úgy tűnik, hogy a kaliforniai villanyautó-gyártót már nem csupán teljesen kibocsátásmentes járművei miatt akarják letaszítani a trónról a konkurens vállalatok, hanem a kocsikba telepített vezetéstámogató rendszer is irigységre ad okot a körükben. Így legalább, hogy lassan minden reklám a Tesláról szól, Elon Musknak továbbra sem kell egy fityinget sem költenie vállalatának népszerűsítésére.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.