Új reklámsorozatában provokálja a Teslát a General Motors

Noha az önvezetés terén mára több vállalat is felülkerekedett a Teslán, a kaliforniai autógyártó fontos szerepet töltött be abban, hogy ez a sokáig elérhetetlennek tűnő technológia megjelenjen az utakon, s ennek köszönhetően sokak fantáziájában még mindig csak úgy élnek a Tesla emblémával ellátott gépkocsik, mint az önmagukat vezető autók. A vállalat által kifejlesztett Autopilot funkció – annak ellenére, hogy az elmúlt napok frissítései a felhasználók szerint rengeteget javítottak a rendszeren – az időnként előforduló balesetek, melyeknél rendszerint ki is derül, hogy nem az Autopilot volt a hibás, rengeteg kritikát kap mind a sajtótól, mind a konkurens cégektől. Biztonsági okokból ezért Elon Musk és a hatóságok arra kérték az autósokat, hogy önvezető módra kapcsolva is tartsák a kezüket a kormányon, és erre az autó intelligens berendezései is figyelmeztetik őket, ha a figyelmeztetés ellenére mégis mással foglalkoznának a volán mögött. A General Motors meglátva a lehetőséget egy régóta áhított „Tesla-verésre”, a „Future is here”, azaz a „Jövő itt van” elnevezésű reklámsorozatának legújabb részében rendesen odapörkölt Elon Muskéknak, habár jóval burkoltabban, mint az korábban más gyártóktól láthattuk.

EZT OLVASTAD MÁR?  Itt az új Rimac, és pontosan azt hozta, amit tőle vártunk

A televíziós reklámban a GM a Cadillac CT6 modelljében helyet kapó Super Cruise vezetéstámogató rendszert népszerűsíti, amellyel a sofőr úgy is nyugodtan hagyhatja a járművet önmagát irányítani, hogy a kezei nincsenek a kormányon. Ha az nem lenne elég célzás értékű a tévénézők számára, hogy a Cadillac éppen egy Tesla Model S mellett halad el a reklámban (persze az embléma gondos digitális utómunkával el lett tüntetve a villanyautóról), akkor a „the first true hands-free driving system for the freeway” mondat már biztosan emlékeztet minden, az aktuális hírekben kicsit is jártas személyt, hogy a Tesla Autopilot funkciójával nem tudják ugyanazt megtenni, mint a Super Cruise rendszert használva a General Motors autóiban, azaz a kormány szorongatása nélkül élvezni az utazást.

A Super Cruise rendszer egy korábbi reklámjában viszont már sokkal kevésbé leplezi a General Motors, hogy mely vállalatot célozza meg hirdetéseivel. Már az első másodpercekben feliratozott kérdésekből – melyek robotokat és a Marsra szóló első osztályú repülőjegyet emlegetnek – egyből Elon Muskra asszociálunk, ám a Mashable szórakoztató hírportálról átvett, közvetlenül a Teslának szóló hozzászólás azonnal felfedi az üzenet címzettjét.

Úgy tűnik, hogy a kaliforniai villanyautó-gyártót már nem csupán teljesen kibocsátásmentes járművei miatt akarják letaszítani a trónról a konkurens vállalatok, hanem a kocsikba telepített vezetéstámogató rendszer is irigységre ad okot a körükben. Így legalább, hogy lassan minden reklám a Tesláról szól, Elon Musknak továbbra sem kell egy fityinget sem költenie vállalatának népszerűsítésére.

Elektromos autót használsz?