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
auto
2024. 05. 25. szombat

Nyolc új villanyautót tartogat 2022-ig a Nissan e-mobility stratégiája

elektromos autó
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

Közzétette a tavaly áprilisban bemutatott M.O.V.E. to 2022 stratégiájának frissített részleteit a Nissan, amelyben a következő öt évben elérni kívánt technológiai és értékesítési terveit vázolja fel a japán gyártó. Elképzelései szerint az elektromos autók aránya még tovább fog nőni az új gépkocsi-eladások mutatóiban, vezető pozícióba helyezve a Nissant a villanyautók piacán, valamint az önvezető technológia és az összekapcsolhatóság is egyre nagyobb szerephez jut a japánok autóiban a közeljövőben.

Forrás: CarWatch

A Nissan által említett egyik legfontosabb célkitűzés, hogy 2022-re az évente értékesített elektromos járművek darabszáma elérje az egymilliót, itt azonban érdemes megállni egy szóra. Az elektromos járművek ebben az esetben ugyanis a tisztán villanymeghajtású gépkocsikat foglalják magukba, valamint a Nissan e-POWER hajtáslánccal felszerelt típusokat, melyek a gyártó szerint átmenetet képeznek a hagyományos és a teljesen elektromos kocsik között. Az e-POWER meghajtásnál nincs szükség konnektorra, az autó ugyanis nem tölthető külső forrásból, ehelyett egy benzinmotor látja el a villanymotort elektromos árammal, és bár a hatékonysága és a kibocsátási adatok jóval szebb képet mutatnak a kizárólag benzinmotoros vagy tradicionális hibrid modellekénél, az elektromos kategóriába való besorolást könnyedén meg lehetne kérdőjelezni. Hogy az évi egymilliós eladást milyen arányban képzeli el a Nissan a villanyautók és az e-POWER meghajtású járművek között, azt nem részletezte a gyártó, együttesen viszont a vállalat összes értékesítését Japánban és Európában 40%-ban képviselnék 2022-re, 2025-re pedig 50%-ban.

Forrás: Nissan Global

Az új Nissan LEAF sikerét látva nyolc teljesen kibocsátásmentes modell viszont biztosan piacra fog kerülni a japánok tervei szerint 2022-ig. Ezek egyike az IMx koncepció alapján megalkotott villanycrossover lesz, melynek gyártását a napokban erősítette meg a Nissan tervezésért felelős európai főnöke. Az elektromos offenzíva kiemelt célpontja lesz Kína, ahol a Renault-Mitsubishi-Nissan Alliance egy exkluzív, megfizethető elektromos autót is elérhetővé tesz a LEAF technológiáját felhasználva. A Nissan luxusmárkája, az Infiniti sem marad ki a jóból, melynek elektromos átállását az anyavállalat 2021-től új tisztán elektromos, valamint e-POWER hajtásláncú modellekkel gyorsítja fel. A következő évtized közepére az Infiniti eladásainak is a felét fogják képviselni az akkumulátoros modellek.

Nissan IMx koncepcióautó

A Nissan ProPILOT vezetéstámogató rendszerének fejlesztésére is komoly hangsúlyt fektetnek a munkatársak, amely az évek során egy minden környezetben biztonságosan használható technológiává fogja kinőni magát, ami által többé nem lesz szükség a sofőr kezeire a kormányon vagy a tekintetére az utakon. 2022-re ez a rendszer húsz modellben fog helyet kapni a világ húsz piacán. A Nissan járműveiben használt infotainment és kommunikációs funkciók is nagy változásokon fognak átesni, melyek megkönnyítik az over-the-air távfrissítések folyamatát. A saját gépkocsik mellett a japánok a közösségi mobilitási eszközök fejlesztésén is gondolkodnak, így néhány éven belül önvezető taxikat is fel fog mutatni a Nissan.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.