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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Bentley sem tudta az örökkévalóságig halogatni az elektromos meghajtás beépítését a modelljeibe: az idei Genfi Autószalonon a világ leghíresebb luxusautó-gyártó vállalatának is bemutatkozott az első elektromos autója, habár az új Bentayga egy kezdeti lépésként a teljes elektromosítás felé csupán egy plug-in hibrid hajtásláncot kínál, azaz az akkumulátor társaságában egy 3 literes V6-os benzinmotort is találunk. A közeljövőben több Bentley-modell is megjelenik részben villanyos meghajtással, azonban már tavaly novemberben biztossá vált, hogy egy teljesen kibocsátásmentes luxusautó is elérhető lesz hamarosan, ugyanis az akkori vezérigazgató, Wolfgang Dürheimer nem csupán a luxus, hanem a technológia élmezőnyében is meg szeretné erősíteni a márka pozícióját. A gyártó egyik munkatársa most az AutoExpress magazinnak mesélt a legelső tisztán elektromos Bentley-ről, mely, mint kiderült, már fejlesztés alatt van.

EXP 12 Speed 6e koncepció

A brit luxusmárka EXP 12 Speed 6e Concept tanulmányautója, mely tavaly Genfben mutatkozott be a közönség számára, egyfajta tervezési irányt jelképez a gyártó számára a villanyautók terén, ám a vezető tervező, Stefan Sielaff szerint a kétszemélyes sportkocsi helyett inkább egy négy-, vagy ötüléses luxusautó tűnik reálisabbnak, amiben egy kevés csomag is elfér:

„Úgy gondolom, hogy az új családtagunknak mindenképpen újnak kell lennie, és nem egy már meglévő koncepciót kellene másolnia. De biztosan több, mint két ülés kell, erről meg vagyok győződve.”

Az AutoExpress munkatársai ilyennek képzelik el az első tisztán elektromos Bentley modellt, Forrás: AutoExpress

A fejlesztés tehát még igencsak korai szakaszban van, hiszen egyelőre a főtervező sem tudja, hogy mit szeretnének kihozni a kocsiból. Az biztos, hogy sok közös vonása lesz a Porsche hamarosan piacra kerülő Mission E villanyautójával, így esélyes a J1 padlólemez használata a kocsi alapjaként, mellyel akár 500 kilométeres hatótáv és 600 lóerős teljesítmény is elérhető lenne, valamint mindenképpen egy önálló, alapvetően elektromosnak épített modell lesz, nem egy meglévő füstös típus átalakítása.

„Még abban a fázisban vagyunk, amikor próbáljuk meghatározni, mi lehetne. Mindazonáltal szerintem egy olyan járműnek kell lennie, ami tartalmaz némi kupé-stílust, sportosságot, és eleganciát. Nem hiszem, hogy egy olyan magas járműnek kéne lennie, mint egy SUV.”

Az AutoExpress munkatársai ilyennek képzelik el az első tisztán elektromos Bentley modellt, Forrás: AutoExpress

A legelső tisztán elektromos Bentley érkezésének időpontja még tisztázatlan, a főtervező állítása szerint „nem olyan nagyon soká meg fog történni”, tavalyi információk szerint pedig valamikor 2019-ben kezdődne meg a gyártás. A tervek ez idáig egyetlen teljesen elektromos modellről szólnak, ám a brit luxusmárka 2025-re minden modelljét elektromosítva is szeretné kínálni, bizonyára a konnektoros hibrideket előnyben részesítve, ám előbb-utóbb a Bentley számára is elkerülhetetlen lesz végleg leszámolni a belsőégésű motorokkal.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.