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 A Hyundai az idei Frankfurti Autószalonon mutatta be a Veloster N ETCR elektromos versenyautóját. A vadonatúj versenyautó tesztelése a múlt hétvégén a Budapest melletti Hungaroringen folytatódott. A teszt problémamentesen sikerült. A versenypályán eltöltött napok lehetővé tették a mérnökök számára, hogy elvégezzék az alváz kiegyensúlyozását, maximalizálják a középre épített villanymotor teljesítményét és hatékonyságát. A Hyundai komoly tapasztalatokkal rendelkezik az autósport területén, így az i30 N TCR és a Veloster N TCR típussal egyaránt. A céljuk a túraautó bajnokság jövőre elinduló elektromos kategóriájában is egy hasonlóan ütőképes autó tervezése és megépítése volt. Az elektromos versenyautó középmotoros kialakítása, hátsókerék meghajtással rendelkezik. Az akkumulátort a padlólemezre szerelték, így az alváz jelentős mértékben eltér a Hyundai korábbi versenyautóitól. A gyártót a Veloster N ETCR fejlesztése elősegíti abban a törekvésében is, hogy a jövőben nagy teljesítményű elektromos autókat fejlesszenek. A magyarországi tesztnapok csak a kezdetét jelentették a következő hónapokra tervezett tesztelési programnak. A tesztsorozat közben az autó minden rendszerét megvizsgálják majd és tovább csiszolják, fejlesztik, hogy a lehető legjobb eredményt érhessék majd el 2020-ban az az első ETCR versenysorozatban. Hyundai Motorsport ETCR 20-22 September 2019 A Hyundai Motorsport csapata igazgatója, Andrea Adamo elmondta: „Minden új projektben nagyon fontos esemény az első teszt, ám a Hyundai Veloster N ETCR-vel a szokásosnál is nagyobb jelentőségű volt. Ez az első elektromos versenyautónk és az első alvázunk, amelyben a motort középre szereltük és hátsókerék-meghajtása van. Az i30 N TCR és a Veloster N TCR már bizonyította, hogy nagyon erős túraautót tudunk építeni, de most rengeteget kell még tanulnunk az új csomagról a verseny 2020-as kezdetéig. A következő néhány hónapban nagyon elfoglaltak leszünk. Alapvetően két kihívás áll előttünk: tovább kell fejlesztenünk a platformot, de közben meg kell tanulnunk hatékonyan használni az akkumulátorokat és a motorokat. Azonban biztos vagyok abban, hogy a tesztelési ütemterv végére a mérnökeink képesek lesznek egy újabb, a versenyeket megnyerni képes autó építésére.” 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!