Ingyen hatótáv mellé ajándék lóerő is jár a legújabb Tesla frissítésben

Nem kellett sokat várni a Tesla által múlt héten a negyedéves pénzügyi jelentés telekonferenciáján bejelentett szoftverfrissítésére – már meg is kapták az első autók az újdonságokat.

Majdnem jól mondtuk

Kezdjük mindjárt egy kis helyesbítéssel. A múlt heti telekonferencia után azt írtam, hogy az amerikai cég hamarosan új szoftververziót ad ki, amelynek köszönhetően 3-5%-kal lesz jobb az autók hatótávja. Nos igen… ez nem pont így van.

Reddit_kle_83
Forrás: Reddit/kle_83

Isten látja lelkemet próbáltam nagyon figyelni a budapesti idő szerint hajnali 1 körül elhangzó mondatokra, de Elon Musk és a cég újdonsült CTO-ja, Drew Baglnio egy elég körmönfont mondatba csomagolták a hírt. A mondandójuk azzal indult, hogy a különböző motorvezérélés optimalizációknak köszönhetően a Model S immár 373 mérföld hatótávú és azzal végződött, hogy a hamarosan érkező egy pedálos vezetést segítő frissítés (azaz nulla km/h-ig tartó visszatöltés) tovább javítja mindegyik autójuk hatótávját. Ennek a közepén hangzott el, hogy a 3-5%-os javulás várható. Csakhogy ezt már a teljesítményre értették.

Elon R. Musk — Founder, Chief Executive Officer & Director

I mean, Model S — basic Model S at this point has a range of 370 miles. Actually, technically it’s 373, but we actually certified it incorrectly as 370, but it’s 373. And there are some software improvements that we think will make that even better. I forgot to mention, we’re also expecting there’s going to be an over-the-air improvement that will improve the power of the Model S, X, and 3. That’s, by the way coming in a few weeks. Should be in the order of 5% power improvement due to improved firmware. Drew, do you want to say anything on that?

Drew Baglino — Chief Technology Officer

Yeah, we just continue to learn how to optimize the motor control in our products. And yeah, so 5% improvement for all Model 3 customers and 3% for S and X.

Elon R. Musk — Founder, Chief Executive Officer & Director

Yeah, and there’s also the single pedal driving that will improve the range as well

Ingyen hatótáv, ajándék lóerő, időzített indulás

Na de akkor nézzük mit is tartalmaz pontosan az autók következő frissítése amit már az early access program publikus bétatesztelői el is kezdtek megkapni.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nem győzi a termelést a Nissan, annyian rendelnek LEAF-et Európában

A regeneratív fékezés további optimalizása most már nulla km/h-ig lassítja az autót, amit a Nissan által is használt egy pedálos vezetésként említett Elon Musk. Ettől várják a hatótáv javulását is, de lényegesen kényelmesebb lesz ezzel a vezetés is, hiszen ténylegesen fékezni így már alig kell.

Megérkezett a fent említett teljesítménynövekedés is, ami a fenti kép tanúsága szerint a Model 3-ban csakugyan 5% lett. Ez autónként olyan 15-25 lóerőt jelenthet attól függően, hogy SR+  vagy LR/AWD esetleg Performance verzióról beszélünk. A Model S/X esetében 3%-ot ígér a gyár.

A Scheduled Departure, azaz időzített indulás az autó otthoni esti töltésének új lehetősége. Ekkor beállíthatjuk mikor szándékozunk elmenni a kocsival, az pedig ennek függvényében tölt fel időre, figyelembe véve az éjszakai áram tarifájának sajátosságait, valamint az indulás időpontjára a kívánt hőmérsékletre hűti vagy fűti a kocsit.

EZT OLVASTAD MÁR?  Megnyílt Európa legnagyobb elektromos autó töltőpontja

Végül az Automatic Navigation egy olyan kényelmi szolgáltatás, amely a kocsival összekapcsolt mobiltelefonunk naptárjának segítségével megjósolja hová szándékozunk vezetni és amikor beszállunk a kocsiba, automatikusan beállítja a célt a naviba. Ezen kívül működik az a prediktív funkció is, amit a gyakori Waze felhasználók is ismernek: hétköznap reggel automatikusan a munkahelyünk címét, délután pedig az otthonunkat állítja be ulticélnak, azt feltételezve, hogy munkába megyünk/munkából tartunk haza.

A sikeres tesztidőszak után pár hét múlva a teljes flotta megkapja majd az új funkciókat.

Plusz 16 kilométer

És, hogy azért nem maradjunk mérhető hatótáv növekedés nélkül, emlékeztetőül a Model 3 SR+ a múlt héttől 240 helyett, 250 mérföldet megy az EPA szabvány szerint. Ez a plusz 16 km szintén szoftveres reszelgetés során került elő, az aksi mérete nem változott.

Elektromos autót használsz?