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
auto

Izgalmas videót tett közzé Mate Rimac, a horvát szupersportautó-gyártó vállalat alapítója és vezérigazgatója a fejlesztés alatt lévő C_Two villanyautóról. A csapat egy Zágráb közelében található, használaton kívüli repülőtérre vitte ki a jármű prototípusát, hogy tesztelje gyorsulását, és megmutassa, mire képes jelenleg a világ egyik leggyorsabb hiperautója.

Mostani tudásával a C_Two 8,94 másodperc alatt futja a negyedmérföldet, ami majdnem 0,5 szekundummal gyorsabb, mint a Bugatti Chiron sprintje. Mindezt ráadásul utcai gumikkal, és egy poros, rossz minőségű aszfalton produkálta a villanyautó. Rimac hozzátette, hogy még rengeteg lehetőség van a C_Two fejlesztésére, a jelenleg kiaknázható nyomaték például csak 85-90%-a annak, amit a végleges változatban előhívhatnak a sofőrök.

A hivatalos adatok szerint a Rimac szuperautója álló helyzetből indulva 9,1 szekundum alatt tesz meg 1/4 mérföldet, tehát azt a célt már teljesítette a vállalat. A 0-60 mérföld/órás gyorsuláson viszont még van mit csiszolni, hiszen a Rimac 1,85 másodpercet ígér, ám egyelőre – a körülmények miatt is – 2,33-at sikerült összehozni.

Még nem is gyártják, de már elfogyott az összes Rimac C_Two

A közel 2000 lóerő teljesítményű elektromos hiperautó nem tartja meg a C_Two nevet, de egyelőre nem tudni, miként hívhatjuk majd a gyártásba kerülő változatot. A következő hetekben az első darabok megindulnak az újságírókhoz tesztelésre.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.