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
auto

Az autósok körében végzett közvélemény-kutatások rendszeresen rávilágítanak arra, hogy a belsőégésű járművek tulajdonosai elsősorban a magas vételár, az alacsony hatótávolság, és a kiépítetlen töltőinfrastruktúra miatt félnek villanyautóra váltani. Ezek azok a tényezők, melyek miatt a többség továbbra is úgy gondolja, hogy az átállás szinte előreláthatatlan, drasztikus változást követelne meg az életmódjukban. A Nissan által megrendelt kutatás azonban igazolja, hogy ettől felesleges tartani: a válaszadók 97%-a vallja, hogy a „várakozásoknak megfelelő”, vagy még annál is könnyebbnek találta az elektromos autózásra való átállást.

Így áll jelenleg az elektromobilitás hazánkban

A japán autógyártó nyolc országban (az Egyesült Királyságban, Hollandiában Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Norvégiában, Svédországban, és Finnországban) összesen 7000 autós kérdezett meg az elektromobilitásról – a közvélemény-kutatásban résztvevők fele még hagyományos autót vezet, a másik fele viszont már megszabadult a régi technológiától. Ez utóbbiak 89%-a biztos benne, hogy a váltás volt a helyes döntés. 74%-uk nyugodtabbnak vallja magát, 77%-uk pedig a simább vezetési élményt emeli ki a főbb különbségek között.

A kutatás egyik legfontosabb eredménye, hogy a válaszadó 3500 villanyautós több mint kétharmada (70%) a ténylegesnél alacsonyabb hatótávolságra számított az elektromos autója megvásárlása előtt. Ezen érdemes elgondolkodnia annak a 2030 főnek a belsőégésű motoros csoportból (és persze mindenki másnak), akik a hatótáv-para miatt nem cserélik elektromosra hagyományos autójukat.

A villanyautóra váltáshoz a legnagyobb motivációt a környezetbarát működés adja, de a kitöltők az elektromos autók fejlett technológiáját is az erősségek közé sorolták. Csakúgy, mint az alacsonyabb üzemeltetési költséget: a hagyományos autósok 31%-a emiatt fontolgatja az átállást, míg a már villanyautóval járók 83%-ának alacsonyabb költségekkel jár az autó fenntartása, mint amire korábban számítottak.

A Nissan egy videósorozatot is elindított My Life with a Nissan LEAF néven, amelynek epizódjaiban LEAF-tulajdonosok mondják el, miért választották a villanyautós életet, és mit nyertek vele.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.