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
auto

A Tesla Model Y lesz a világ legkeresettebb autója

elektromos autó

Mint arról tegnap este beszámoltunk, a Tesla friss pénzügyi jelentése rekord profitot hozott, és megtörte a gyenge első negyedévek átkát.

Rekord nyereség a Teslánál

Hogy a jelentésben, illetve az ezt követő telekonferencián milyen érdekes információk derültek még ki, azt témákra bontva, pár rövid cikkben foglaljuk össze.

Az Y mindent boríthat

A konferenciahívást, mint mindig, most is Musk indította, és szokásához híven mondott pár merészet a Tesla vezére.

Azt már láttuk a számokból, hogy a rekord gyártási és eladási darabszámot rekord nyereség követte, de a cég első embere azt is megosztotta, hogy fennállásuk óta most tapasztalják a legerősebb keresletet. Alapesetben azt tapasztalják, hogy az első negyedévben visszaesik a kereslet, de most ennek nyoma sem volt, sőt.

Musk mind az írott anyagban, mind a telekonferencia során megosztott egy érdekes adatot is: jelenleg a Model 3 a világ legnépszerűbb közepes méretű prémium szedánja, és úgy általában a legnagyobb darabszámban eladott prémium szedánja is. Mindezt úgy, hogy jelenleg 2 gyárral látják el a világpiacot. A jelenlegi gyártási tempó évi fél millió Model 3 kiszállítását eredményezné.

Forrás: Tesla

Persze a fenti grafikonhoz azért meg kell jegyezni, hogy érdekes válogatás az, ahol a Model 3-at a BMW 3-as mellett az E Mercihez, majd az A6 és Q5 Audihoz mérik. Ezek közül talán csak a BMW a közvetlen versenytárs, úgyhogy a pezsgő bontása előtt én azért megvárnám független toplisták adatait is. De, kétség kívül nagy fegyvertény, hogy egy villanyautónál egyáltalán erről beszélünk.

De mondott ennél meredekebbet is Musk – pár perccel a telekonferencia után pedig Twitteren pontosította mondatait. Mivel jövőre Sanghaj és Fremont mellett már Berlin és Austin is nagy mennyiségben gyártja a Model Y-t, Musk prognózisa szerint 2022-ben  legalábbis árbevételben, 2023-ban pedig darabszámban is a világ első számú autója lehet a típus. Nem villanyautója, nem a szegmens vezetője, hanem úgy, en bloc, a legnagyobb darabszámban eladott autó a világon.

Nehéz eldönteni Musk megint csak túl optimista-e, de ha megcsinálják, azzal történelmet írnak. Mindenestere a cégvezér egy ponton úgy tűnik elszólta magát. Amikor az önvezetéshez gyűjtött adatokról beszélt, azt mondta, hogy jelenleg nagyjából 1 millió autójuktól gyűjtenek adatokat, de jövőre már kétszer ennyi FSD hardverrel felszerelt Tesla lehet az utakon. Bár hivatalosan 50%-os növekedés, azaz nagyjából 750 ezer autó az idei cél, Musk ezzel közvetve megerősítette azt a régóta keringő pletykát, hogy a vállalat belső targetje 1 millió villanyautó kiszállítása.

Jövőre erről a pontról rugaszkodnak majd el, immár kétszer annyi autógyárral a csatasorban.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.