A Renault 5 retro stílusú városi villanyautó érkezését valószínűleg rengeteg európai vásárló várja türelmetlenül, de mint kiderült, a modell bevezetése áldozattal jár: a francia autómárka kivezeti Európa legnépszerűbb elektromos autóját, a Zoét. A vállalat igazgatói az idei év elején még arról beszéltek, hogy az 5-ös típusjelzésű autó megjelenése egyetlen modellt sem küld azonnal nyugdíjba, annak ellenére, hogy méretben hasonló a Clióhoz, valamint a Zoéhoz. Akkoriban még az volt a terv, hogy az addig egy modellfrissítésen még áteső Zoe és az 5 egy ideig egymás mellett léteznek, ami azért sem lesz probléma, mert egyedi stílusával az 5 egészen más vásárlói csoportot céloz meg, mint a 2012 óta gyártott testvére. Renault Zoe A legutóbbi interjúban azonban Luca de Meo vezérigazgató már azt mondta, hogy a Zoe nem lép következő generációba, 2024 végén távozik a kínálatból. A Renault elsősorban a C és a D szegmensekre kíván összpontosítani, az ezek alatti szinteken, így például a Zoe B szegmensében jelentős átalakítás várható. Nemcsak a Zoe, hanem az A szegmens táborát erősítő Twingo pályafutása is utód nélkül fog véget érni. A Zoe kategóriájában két villanyautóval tervez a Renault, az 5 után megjelenik az egyelőre 4ever néven emlegetett, szintén modernizált klasszikus, a 4-es. Mindkét jármű a CMF-BEV padlólemezre kerül, amely a vállalat elmondása szerint 33 százalékkal csökkenti a költségeket a Zoe mostani generációjához képest. Megerősítette a Renault, jön a 4ever A Zoéból a Renault 2020. decemberi adatai szerint összesen több mint 268.000 darab fogyott Európában, így a népszerű elektromos autó mostanra jócskán átléphette a 300 ezres darabszámot. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
A Rivian vezérigazgatója szerint elképesztő, hogy az amerikai autóipar a benzines járművek felé fordul