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
auto
2024. 04. 19. péntek

A General Motors 2025-ig 30 új, tisztán elektromos meghajtású autómodell piacra dobását tűzte ki célul, ami alaposan felkavarja a Chevrolet, Cadillac, Buick, és GMC jelenlegi portfólióját. Ez a nagyszabású elektromobilitási offenzíva nemcsak új villanyautókat jelent a kínálatban, hanem hagyományos hajtású járművek kivezetését is: az Automotive News írt a napokban arról, hogy mely belsőégésű motorral szerelt modelleket váltja majd villanyautó a következő években.

Megvillantotta új elektromos autóit a General Motors

A hírportál beszámolója szerint a Chevrolet Camaro lesz az egyik áldozata a cégcsoport megújulásának. Az 1967 óta gyártott pony car, mely annak idején a GM válasza volt a Ford Mustangra, a jelenlegi tervek szerint 2024-ig maradhat életben, ezt követően azonban egy teljesítménycentrikus elektromos szedánra cseréli a cég, így tehát az ikonikus izomautó kupés kialakítását nem viszi tovább az utód.

A Camaróból egyébként van már tisztán elektromos változat: a GM még 2018-ban villanyosra cserélte egy COPO hajtását, hogy a gyorsulási versenyeken prezentálja a technológia képességeit.

Újabb csapás a benzinszag megszállottjainak: ikonikus Camaro villanyhajtással

A Cadillac XT4, XT5, és XT6 szintén távoznak, és hiányukat villanyautóval pótolja a GM, név szerint a Cadillac Lyriq-kel, Optiq-kal, és a Symboliq-kal. Ezek közül ez idáig csupán a legelsőt mutatta meg a gyártó, mely az első modellként mutatkozott be az Ultium padlólemezen.

A Cadillac Lyriq az új szuperkijelzős villanyautó

A Chevy Spark, Chevy Trax, Buick Encore, és a Chevy Malibu is elektromos meghajtással kap utánpótlást az elkövetkezendő esztendőkben, de azt egyelőre nem tudni, hogy ezeket mely villanyautók váltják.

A moduláris Ultium padlólemezre és akkurendszerre való átállás egyébként nem csak a hagyományos modellkínálat ritkítását vonja maga után, hanem azt is, hogy például a GM BEV2 platformra épített Bolt EV-t és EUV-t is nyugdíjazza az amerikai vállalatcsoport.

Az új Chevrolet Bolt EV

A Chevrolet Bolt EV a vásárlók nagy örömére idén januárban egy jelentős frissítést kapott, sőt, a modellből megszületett egy nagyobb testvér is, az EUV. A két autó azonban kakukktojás maradt a GM kínálatában, hiszen nem kerültek át az Ultium platformra, és nem is fognak – a Bolt EV 2023-ban, a Bolt EUV pedig 2024-ben búcsúzik, és helyüket ultiumos crossoverek veszik át.

Durva ráncfelvarrást és nagyobb testvért hozott az új Chevy Bolt EV

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.