HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Megerősítette a Renault, jön a 4ever

A Renault Csoport tegnap második alkalommal rendezte meg az elektromobilitásnak szentelt eWays digitális rendezvényét, amelyen átfogó képet adtak a konszern igazgatói mindazon tervekről, amelyek hozzájárulnak az elektromos autók gyártására való átálláshoz. Volt is mit összefoglalni, hiszen az elmúlt hetekben több olyan projektről és együttműködésről is érkezett bejelentés, amik a villanyautók felé kormányozzák a cégcsoportot. Többek között létrejön Európa legnagyobb elektromosautó-gyártó központja, az ElectriCity, melynek szomszédságába az Envision AESC és a Verkor is épít akkugyárat, biztosítva a Renault bővülő villanyautó-kínálatához az aksicellákat. Ezekről a tervekről mind részletesen szó esett az előadáson, és bár a legelső eWays rendezvénnyel ellentétben ezúttal nem lepleztek le új elektromos modellt, néhány új információt azért megtudtunk a közelgő járművekről.

A Renault Csoport 2025-re Európa legtisztább autókínálatát szeretné felmutatni a nagy hagyományos autógyártók között több mint 65%-os elektromos(ított) értékesítéssel, ehhez összesen 10 új villanyautót dob piacra – 7 közülük a Renault márkajelzését fogja viselni. Három új elektromos Renault-ról már tudunk: elsőként a MéganE érkezik a jövő évben, 2024-ben pedig egy sokak által várt elektromosított klasszikussal, a Renault 5-tel bővül a paletta. Luca de Meo vezérigazgató tegnap megerősítette a korábbi híreket is, miszerint egy másik legenda is újjászületik: a Renault 4-et jelenleg 4ever néven fejlesztik a cégnél. Az Alpine a Renault sportmárkájaként tisztán elektromos gyártóvá válik, első villanyautója 2024-ben érkezik.

Az akkumulátorok kapcsán az igazgatók elmondták, hogy a Renault Csoport a standardizált, NMC (nikkel-mangán-kobalt) kémiájú cellákra tette le a voksát, ez az a technológia, amely szerintük ár/hatótáv arányban, és az újrahasznosítás szempontjából is a legjobb.

Ilyet fog gyártani a Douai létesítmény mellé települő Envision AESC, amely 2024-ben 9 GWh kapacitással kezdi meg a termelést 24 GWh-s célkitűzéssel 2030-ra. A Renault 5 már innen fogja kapni az aksit. A Renault második gigafactory-ját a Verkor építi 2026-ban 10 GWh kezdeti kapacitással. Az autógyártó számára az a legfontosabb, hogy az akkumulátorok költségeit 60%-kal csökkenteni tudják, és az évtized közepére 100 dollár/kWh alá vigyék a csomag szintjén, miközben felkészülnek a szilárdtest akku érkezésére, várhatóan 2030-ban.

A villanyautók két padlólemezen érkeznek: a CMF-EV már ismert, ez a C és D szegmens járműveihez készül, 2025-re évi 700.000 példányban fogják gyártani világszerte. A platform autóinak hatótávolsága elérheti a WLTP-szerinti 580 kilométert.

A másik platform, évi 300.000 gyártási számmal a B szegmenshez tervezett CMF-BEV, erre helyezik rá a Renault 5-öt és 4-et is. A vállalat elmondása szerint ez a padlólemez 33 százalékkal csökkenti a költségeket a Zoe mostani generációjához képest, amiben nagy szerepe van annak, hogy a nem villanyautó-specifikus alkatrészeket maradéktalanul átveszi a CMF-B platformtól. A maximális hatótávolság 400 km lesz ezen az architektúrán, és a Plug&Charge funkció is működni fog. A Renault kiemelte, hogy nagy hangsúlyt fektet a V2G technológia fejlesztésére, de az igazán nagy léptékű programok ezzel kapcsolatban csak 2024 körül várhatók.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.