Kész a hazai Next-E hálózat

A MOL Plugee magyarországi hálózatának két újabb helyszínén kapcsolták be a töltőoszlopokat a napokban. Vecsésen az M0-s autópálya alacskai pihenőjének mindkét oldalára 50 kW DC és 43 kW AC maximális teljesítményre képes, mindhárom szabványt támogató villámtöltő került. A villanyautósoknak természetesen minden új töltő fontos, de ez a két töltőoszlop egyben komoly mérföldkövet jelent a hazai elektromobilitás életében, ugyanis ezzel befejeződött a NEXT-E hálózat telepítése Magyarországon.

A két új töltővel Magyarországon már összesen 68 db MOL benzinkúton üzemel összesen 74 db töltőoszlop, melyek közül 5 db ultra töltő (50 kW-nál nagyobb teljesítménnyel). A MOL minden helyszínén üzemel egy 50 kW DC + 43 kW AC (egyes budapesti helyszíneken csak 22 kW AC) töltőoszlop, a nagyteljesítményű ultra töltőket ezek mellé telepítették. Az M1 autópálya pihenőiben Mosonmagyaróvárnál, valamint az M7 autópályán Balatonlelle közelében mindkét oldalon 150 kW teljesítményű töltőoszlop is található, melyek teljesítménymegosztással működnek, azaz egyszerre tudják kiszolgálni a CHAdeMO és CCS karokat, így ezeknél maximum 75 kW-tal tölthetjük az autóinkat.

Az M1 autópályán a Sasfészek pihenőben (Páty) az északi oldalon szintén két töltőoszlopot telepítettek, az 50 kW DC + 43 kW AC villámtöltő mellett elhelyezett ultra töltő CCS ága 161 kW, CHAdeMO karja 62,5 kW maximális teljesítményre képes. Két töltőoszlop található ezen kívül Budapesten az Istenhegyi úton lévő töltőállomáson is.

A MOL Plugee helyszínek közül 16 db Budapesten, 22 pedig autópálya pihenőkben található. A DC villámtöltők mellett a MOL Plugee két városban (Kisvárdán és Esztergomban) összesen 5 db 2×22 kW teljesítményű AC töltőoszlopot is üzemeltet, melyek érdekessége, hogy ezeknek nem benzinkutak biztosítanak helyet.

A NEXT-E projektet 2017. november 9-én jelentették be, célja régiónk 6 országában (Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország és Románia) összesen 252 töltőhely kialakítása, melyek közül 222 db 50+43 kW-os 3 szabványú (CCS, CHAdeMO, Type2) töltő, 30 pedig ultragyors töltőoszlop telepítése volt. A projektet a MOL, az E.ON, a ZSE, a HEP, a Petrol, a Nissan és a BMW mellett az Európai Unió is támogatta 18,84 millió euróval.

Részben a NEXT-E projektnek is köszönhető, hogy a MOL benzinkútjaira nem csak Magyarországon, de a környező országokban is épültek villámtöltők, melyeket a közelmúltban egy közös hálózatba kapcsoltak, így a külföldre utazó villanyautósok egy közös, otthon már megszokott applikációval használhatják a töltőoszlopokat a régió hat országában.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.