Az elektromos autók nem gyúlékonyabbak, mint belsőégésű motoros társaik – egyelőre ezt mutatják az adatok. Sajnos az azonban elkerülhetetlen, hogy ha egy nagy sebességű baleset bekövetkezik, akkor ezek egy részénél a felszabaduló energia tüzet okozzon, és ha szétnyílik az akkupakk, kigyulladjanak a cellák. Ismét csak, ez nincs máshogy a benzineseknél, dízeleknél sem.
Az azonban mindig nyugtalanító, amikor egy nyugiban parkoló, vagy töltő villanyautó ég ki. Most rövid időn belül két e-tron is így járt Münchenben.
Előzmények nélkül
Az első eset idén január végén következett be Münchenben. Az egyik járókelő egy kerekesszékes helyen parkoló e-tron SUV-ra lett figyelmes, mivel az autóból füst szállt fel. Mire kiértek a tűzoltók, már lángolt a kocsi, ami végül teljesen kiégett – a kár több mint 100 ezer euró, ugyanis a szomszédos parkolón pihenő Škoda szintén megsérült. A tűzöltők egy jó darabig hűtötték az akkut a visszagyulladás elkerülése végett, és még a szomszédos épületet is ki kellet üríteni.
Last night a Audi e-tron burned down at a public charging station in Munich just 15min walk from where I live (Damage around €100k)
In January an e-tron burned down in Munich too (pic)
Please note that BEVs do not burn more often than ICE but I don't trust all brands pic.twitter.com/X2PgrwQvuX
— Alex (@alex_avoigt) July 29, 2021
Az eset nem kapott túl nagy sajtónyilvánosságot, azonban most újra előtérbe kerülhet, a minap ugyanis történt egy másik hasonló eset is. A helyszín szintén München, az áldozat pedig ezúttal egy e-tron GT. A vadonatúj modell egy nyilvános utcai töltőnél táplálkozott, amikor az utca lakói a lángokra lettek figyelmesek.
The Audi e-tron GT charged from 6:40pm to 2:10am, almost 7.5hours (11 KW) likely fully charged at that time and started to burn right after
Damage €120k for the car plus charging station and street pic.twitter.com/scjPzE0k7b
— Alex (@alex_avoigt) July 30, 2021
A kiérkező tűzoltók eloltották a kocsit, illetve a mellette álló BMW-t is, amely szintén megsérült az incidensben. A töltőt a szolgáltat ideiglenesen kivette a hálózatból. A beszámolók szerint az autó 18:40-kor kezdett tölteni, és 2:10-kor már tele is volt az aksi – a jelek szerint a tűz ezután keletkezett.
Szerencsére személyi sérülés egyik esetben sem történt, de a tűzesetek okai egyelőre ismeretlenek.