Kimondták a halálos ítéletet Európa kedvenc villanyautójára

A Renault 5 retro stílusú városi villanyautó érkezését valószínűleg rengeteg európai vásárló várja türelmetlenül, de mint kiderült, a modell bevezetése áldozattal jár: a francia autómárka kivezeti Európa legnépszerűbb elektromos autóját, a Zoét. A vállalat igazgatói az idei év elején még arról beszéltek, hogy az 5-ös típusjelzésű autó megjelenése egyetlen modellt sem küld azonnal nyugdíjba, annak ellenére, hogy méretben hasonló a Clióhoz, valamint a Zoéhoz. Akkoriban még az volt a terv, hogy az addig egy modellfrissítésen még áteső Zoe és az 5 egy ideig egymás mellett léteznek, ami azért sem lesz probléma, mert egyedi stílusával az 5 egészen más vásárlói csoportot céloz meg, mint a 2012 óta gyártott testvére.

Renault Zoe

A legutóbbi interjúban azonban Luca de Meo vezérigazgatója már azt mondta, hogy a Zoe nem lép következő generációba, 2024 végén távozik a kínálatból. A Renault elsősorban a C és a D szegmensekre kíván összpontosítani, az ezek alatti szinteken, így például a Zoe B szegmensében jelentős átalakítás várható. Nemcsak a Zoe, hanem az A szegmens táborát erősítő Twingo pályafutása is utód nélkül fog véget érni. A Zoe kategóriájában két villanyautóval tervez a Renault, az 5 után megjelenik az egyelőre 4ever néven emlegetett, szintén modernizált klasszikus, a 4-es. Mindkét jármű a CMF-BEV padlólemezre kerül, amely a vállalat elmondása szerint 33 százalékkal csökkenti a költségeket a Zoe mostani generációjához képest.

A Zoéból a Renault 2020. decemberi adatai szerint összesen több mint 268.000 darab fogyott Európában, így a népszerű elektromos autó mostanra jócskán átléphette a 300 ezres darabszámot.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.