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 Kijött a Lucid negyedéves jelentése és nem szolgált jó hírekkel az autógyártó: jelentősen visszavágták az idei célszámokat. Minden kezdet nehéz Egy autó gyártásának beindítása nem egyszerű feladat, különösen akkor, ha egy új gyártó első termékéről van szó. A Lucidnál mondjuk nem is éves több százezer, vagy több millió a cél a luxuskategóriában utazó Air típus kapcsán, de a tavaly október végén gyártásba küldött Dream Edition kiadásból a tervezett 520 darab helyett csak 125-öt tudtak leszállítani 2021-ben. Ezzel egyébként 26,5 millió dolláros forgalmat generáltak. A gond nem is igazán ez, hanem az idei tervek alapos megnyirbálása. Korábban a vállalat 20 ezer autó leszállítását tervezte 2022-ben, de most már csak 12-14 ezerrel számolnak. A megjelölt ok náluk is az ellátási láncokban tapasztalt fennakadás. A vállalatnak már 25 ezer előrendelése van az autóira, ami jócskán megugrott a tavaly novemberben jelentett 17 ezerhez képest. Ez a rendelési szám így potenciálisan 2,4 milliárd dollár bevételt jelent, ha végre el tudják kezdeni a termelés felfuttatását. Február 28-ig bezárólag azonban a Lucid még csak összesen 400 darab villanyautót tudott legyártani, és ebből 300-at szállítottak ki a típus októberi startja óta. Ráadásul ezek közül 203-at már vissza is kellett hívni, mert a beszállítójuk rosszul szerelte össze az első lengéscsillapítókat, ezért az autó hasmagassága hirtelen nagyot zuhanhat, illetve eltörhet a fékvezeték. A cég szerint a gyártóbázisa éves kapacitása 34 ezer autó, amit a második fázissal pedig 90 ezerre fognak növelni – ez természetesen nem csak az igen drága Air, hanem a jövő új típusai számára is készül. Egyelőre azonban ezen a fronton is csúszások vannak, ugyanis a Gravity nevű SUV gyártását 2023-ról 2024-re tolták el. A cég azt is bejelentette, hogy második üzemét már nem Amerikában, hanem Szaud-Arábiában fogja felépíteni. Megérkezett a vásárlókhoz a 837 km hatótávú elektromos autó Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!