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 A BMW nemrég új szolgáltatást vezetett be több nemzetközi piacon, amely lehetővé teszi, hogy bizonyos extrákat ne fixen megvásároljunk, hanem időszakosan előfizessünk. Van, aminek van értelme és még akár jó bolt is lehet a vásárlónak. Van, amit viszont nem annyira értünk. Havidíjas Az, hogy egy autóhoz elő lehet fizetni bizonyos szolgáltatásokra, még önmagában nem hatalmas újdonság, korábban is láttunk már ilyet. Jó példa erre a kocsi szórakoztató és navigációs rendszeréhez kapcsolható adatforgalom, amely az első pár évben ingyenes szokott lenni, de utána egyre több gyártó pénzt, havi-, vagy éves díjat kér érte. Arra is láttunk már példát, hogy a gyártás után utólag vásárolhatunk meg nagyobb teljesítményt, vagy a drága önvezető szoftvert havidíjas formájában is elérhetjük. A BMW most viszont egészen új szintre emelt ezt a sportot, és van egy olyan érzésünk, hogy ha sikeres lesz, mások is követni fogják. Mivel a cég magyar oldalán még nem láttunk ilyen lehetőségeket, a szomszédos Ausztria márkaképviseleti oldalát használtuk, hogy megtudjuk, mennyi az annyi. Kezdjük pár konvencionálisabb lehetőséggel, amelyet már más gyártóknál is láthattunk. Így például, ha az autónk rendelkezik a szükséges hardverrel, 889 euróért felokosíthatjuk az egyszerű tempomatot távolságtartó automatikára, ami a városi dugóban is működik és megspórolja nekünk az araszolást. Hasonlót a szimpla Autopilot és annak okosabb EAP változata kapcsán már láttunk a Teslánál is. Ennél egy fokkal érdekesebb, hogy 300 euróért utólag alkalmassá tehetjük BMW-nket az Apple Carplay használatára. Mint a leírásból kiderül, ha 2016 júliusa után gyártott autónk van, amelybe két lehetséges okostelefon-csomag egyikét megrendeltük már, akkor most megválthatjuk az iPhone kényelmi szolgáltatásának támogatását. Hasonlóan beépített hardverre épül az adaptív sportfutómű megváltása – ha megvan a hardver, csak sajnáltuk rá a pénzt a kocsi rendelésekor, akkor ez most 449 euróért a miénk lehet. Ha pedig a kocsi beépített streaming szolgáltatását szeretnénk zenére használni, akkor azt évi 220 euró ellenében tehetjük meg – ehhez persze saját előfizetés kell, itt kvázi az adatforgalmat váltjuk meg. A fentiek érdekesek, de inkább az a különös, hogy ezek szerint évek óta megannyi BMW-ben benne volt a hardver csomó mindenhez, csak nem aktiválták, ha nem fizettük ki előre. Ami viszont igazán újdonság, az a havidíjas lehetőség több extránál. Így például a sávtartó, adaptív tempomattal kombinált Driving Assistant Plus csomagot már havi 40 eurótól elérhetjük, ha csak azon az egy nyári úton használnánk a szolgáltatást. Havi 8 eurótól bérelhetjük az automata fényszórókat is, amelyek lekapcsolják a távolsági fényt, ha szembejövő forgalmat érzékelnek – bár nem teljesen világos, ezt miért csak néhány hónapra akarná valaki, ha csak nem annyira északon lakik, hogy fél évig még este 10-kor is világos van. Havi 9 euroért már beszerezhetünk kormányfűtést, 17-ért pedig ülésfűtést is egy hideg téli hónapra, ha sajnáljuk arra a pénzt, hogy egész évben működjön az autóban valami, amit csak 2-3 hónapon át használunk. Ezeknek a szolgáltatásoknak egyébként létezik háromhavi és éves változata is, valamint véglegesen is megvásárolhatjuk azokat. A BMW új, online rendelhető szolgáltatásai között feltűnik egyébként évi 69 euróért a navigáció forgalmi adatainak megvásárlása is, de évi 59 euróért a térképeket is frissíthetjük egy pendrive segítségével. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!