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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Elege lett a villanyautók elleni lobbiból a Volvónak

elektromos autó

A Volvo Cars múlt hét pénteken rövid közleményben jelentette be, hogy 2022 végéig kilép az Európai Gépjárműgyártók Szövetségéből (francia rövidítéssel ACEA), miután úgy ítélte meg, hogy a zéró kibocsátású gépjárművek terjedésére vonatkozó stratégiája erősen szembemegy azzal, amit az Európai Unió autóiparának fő lobbi- és szabványügyi csoportja képvisel.

A bejelentés kilenc nappal azután történt, hogy az EU miniszterei megszavazták a belsőégésű motoros új személygépjárművek értékesítésére vonatkozó tiltást 2035-re, amely mellett a svéd autógyártó kiállt, az ACEA azonban túl korainak ítélte meg, és ennek többször hangot is adott. A Volvo Cars egyébként már 2030-ra teljesen elektromos portfólióval készül, azaz 5 évvel korábban megszabadul a belsőégésű motortól, mint ahogyan azt az uniós rendelkezés előírná.

RENDKÍVÜLI: Megállapodott az Unió a belsőégésű motorok kivezetéséről

A Volvo Cars nem az egyedüli hagyományos autógyártó vállalat, amely a szövetségből való kilépéssel jelzi elhatárolódását annak lobbitevékenységétől: júniusban a Stellantis is bejelentette, hogy az év végéig szakít az ACEA-val, és a mobilitás jövőbeni problémáira fókuszál. Mindazonáltal a világ negyedik legnagyobb autógyártó csoportjaként működő Stellantis és a Volvo Cars elképzelése sem azonos az elektromos átállásról, Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója ugyanis többször hangoztatta, hogy a villanyautókat nem az emberek akarják, hanem a politika erőlteti rájuk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.