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
auto
2024. 04. 27. szombat

Tűz áldozata lett a két különleges Lancia villanyautó

elektromos autó

Tűz ütött ki a Special ONE Racing csapat garázsában a Lydden Hill versenypálya mellett az angliai Kentben, és porig égett a teljes csapatfelszerelés, beleértve a két teljesen egyedi, tisztán elektromos meghajtású Lancia Delta Evo-e RX versenyautókat is.

A FIA közleménye szerint a tűz valamikor reggel háromnegyed 9 előtt keletkezett, és a tűzoltók gyors intézkedése ellenére pillanatok alatt elpusztította a világhírű ralipilóta, Sebastian Loeb csapatának területét. Egyes hírportálok arra gyanakodnak, hogy a tűz az egyik töltés alatt álló elektromos autó akkumulátorából indult, de ezt a hatóságok egyelőre nem erősítették meg. A helyszínen tartózkodók időben el tudták hagyni a garázst, így szerencsére senki sem sérült meg az incidensben.

A tűz más csapatokat nem érintett, ám a szervezők úgy döntöttek, hogy a hétvégére tervezett World RX futamot nem tartják meg. Jelenleg vizsgálják, hogy hibás akkumulátor okozta-e a tüzet, és milyen óvintézkedések lesznek szükségesek a szezon folytatásához.

A FIA World Rallycross Championship (World RX) tavaly startolt el kizárólag tisztán elektromos autókkal, ennek a versenysorozatnak a mezőnyében debütált a két Lancia versenyautó a klasszikus Lancia Delta Integrale dizájnját, ámde új padlólemezt és hajtásrendszert hordozva. A villanyautók két villanymotorból együttesen 500 kW leadására voltak képesek, és akár 1,8 másodperc alatt felgyorsulhattak 0-ról 100 km/h-ra – gyorsabban, mint egy Formula 1-es versenyautó. Az autókat a GCK Performance építette, és Sebastian Loeb, valamint Guerlain Chicherit vezette.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.