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
auto
2024. 07. 27. szombat

Tényleg vezeték nélküli autótöltést fejleszt a Tesla

Erre utaló jelek és felvásárlások már eddig is voltak, de most hivatalos forrásból erősítették meg a találgatásokat.

Robotkígyó helyett ezzel tölthet majd a robotaxi.

Dolgoznak rajta

A Tesla 2023 március elsején tartott befektetői napján lettek sokan figyelmesek arra a kis félig eldugott easter eggre, amelyen egy Model S hátulja látszik a garázsban, a falon pedig elsőre olyan, mintha egy normál fali töltő lenne, de alul kijön belőle egy vezeték, a kocsi alatt pedig egy szürke, négyszög alakú tárgy van. Ebbe elég sokan egy vezeték nélküli töltőt láttak bele.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

A találgatásoknak az adott különösen erős táptalajt, hogy az autógyártó töltőhálózatáért felelős igazgató, Rebecca Tinucci, korábban évekig egy járművek vezeték nélküli töltésén dolgozó céget vezetett. A Drive Tesla akkoriban azt írta, belsős forrásai is megerősítették a Project Garfield névre keresztelt fejlesztést.

Vezeték nélküli töltőt fejlesztő céget vásárol a Tesla

Idén nyáron aztán ismét olyan hírek érkeztek, amelyek a fenti feltételezéseket erősítették. A Tesla felvásárolta a német Wiferion nevű céget, amely pontosan ilyen megoldásokat fejleszt. A vállalatot, amely persze ennél szélesebb portfólióval bírt, pár hónappal később, októberben el is adták, de megtartották a cég szakembergárdáját.

Nem zörög a haraszt, mondják, és úgy tűnik, most tényleg jó irányba követte az internet az elszórt morzsákat, ugyanis egy friss interjúban a cég egyik legismertebb arca erősítette meg a találgatásokat.

A Cybertruck premierjét követő tesztek sorát gazdagítja az ismert amerikai tévés és autógyűjtő Jay Leno legújabb videója, ahol többek között Franz von Holzhausennel, a Tesla főtervezőjével is beszélget. A szakember itt beszélt arról, hogy dolgoznak egy olyan otthoni töltőn, amely felett elég egyszerűen megállni, és már tölt is az autó.

A vezeték nélküli töltés egyre népszerűbb a mobileszközök, telefonok, órák és fülhallgatók kapcsán, mivel rendkívül kényelmes, hogy a naponta sokszor mozgatott kütyükbe nem kell ki-be dugdosni a töltőkábelt, ráadásul a készülék vízállóságának is jót tesz, ha nem kell rá töltőcsatlakozó. Nagyobb teljesítmény esetén azonban már komoly aggály lehet a viszonylag magas energiaveszteség, amely ezt a technológiát hagyományosan jellemezte.

Mostanában egyre több vállalat állítja, hogy a vezetékes megoldásokkal megegyező veszteséget tud felmutatni a fejlesztés alatt lévő vezeték nélküli töltőjén. Hogy ezek valóban megvalósulnak-e, és a valóságban is tudják-e hozni ezt a vállalást az azonban egyelőre még bizonyításra vár. Az önvezető jövőben ugyanakkor fontos kérdés lesz a töltés, hiszen nem sokat ér az a robotaxi, ami mellé egy ember kell, aki konnektorba dugja. A vezeték nélküli töltő kétségkívül egy ügyes megoldás lehet erre.

Indukciós autótöltőket fejlesztő cégbe vásárolta be magát a Siemens

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.