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
auto

2025 júniusában indulhat a 10 milliós Tesla gyártása

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

Új kódnevet tanulhatunk meg, többé nem kell „nem-Model 2” néven emlegetnünk a Tesla olcsóbb kisautóját a Reuters legfrissebb cikke alapján.

Az is kiderült, mikor érkezhet az autó.

Redwood

Redwood, azaz vörösfenyő kódnév alatt fejleszti a Tesla a 25 ezer dolláros autót, amelyet a vállalat korábban 2025-re ígért.

A Reuters friss írása szerint, beszállítói körökből, több forrásból is úgy értesültek, hogy az autógyártó,

2025 júniusában akarja gyártásba küldeni az új típust.

A hírügynökség úgy tudja, az autógyártó heti 10.000 darabos volumenhez vár árajánlatokat partnereitől.

A várakozásoknak megfelelően az autó egy kompakt crossover lehet, valahol a szedánok és az SUV-k között. Az autógyártó mérnökei állítólag a Honda Civicből merítenek inspirációt, ezt a típust bontották szét, hogy megnézzék, hogyan tud a japán márka olcsó kisautókat gyártani. (A versenytársak termékeinek ilyen elemzése nem valami különleges fogás, hanem általános gyakorlat az autóiparban).

A Reuters azt is megtudta, az új architektúrát házon belül NV9X néven fejlesztik, és a Redwood mellett még további két modell épül majd rá. Egyik minden bizonnyal a már beharangozott dedikált robotaxi lesz, a másik kapcsán még lehet találgatni, de mi nem zárnánk ki egy kisáruszállítót sem.

Bár a Tesla kapcsán mindig sok értesülés kering, amelyeknek jó, ha a fele beigazolódik, a fenti hírt azért vennénk az átlagnál komolyabban, mert ha igaz, beszállítók a hírügynökség forrásai. Egy-egy új, nagy volumenű típus érkezését képtelenség titokban tartani, mivel a gyártás megkezdése előtt jó 1-2 évvel már fel kell készülnie a beszállítóknak is, ezért bármennyire is titkolózik egy vállalat, legkésőbb ilyenkor kiderül, mire készülnek.

A gyártás először Texasban kezdődik majd, és biztosak vagyunk benne, hogy eleinte kis darabszámról lesz szó, amelyet legalább fél év érdemi szintre felpörgetni. Azt már korábban bejelentették, hogy Mexikó mellett a Giga Berlin is gyártja majd az új modellt, de tekintve, hogy a német gyár bővítése majd csak valamikor idén év közepén indulhat, 2026 előtt nagyon onnan sem várnánk jelentősebb darabszámot a típusból.

Musk elárulta mi készül majd a Tesla berlini gyárában

Nomen est…

A Redwood kódnév kapcsán nem tudunk nem J.B. Straubel cégére, az akku újrahasznosítással foglalkozó Redwood Materialsra gondolni. Straubel a Tesla egyik alapítója, eredeti akkurendszerének főmérnöke, és évekig a vállalat technológiai alelnöke volt. 2019 júliusában távozott az autógyártótól, hogy teljes egészében a saját vállalatával tudjon foglalkozni, de 2023 májusában részben visszatért, mint a Tesla felügyelőbizottságának egyik tagja.

J.B. Straubel

Bár ez teljesen a találgatások mezeje, nem csodálkoznánk, ha a Redwood kódnév Straubel szerepére utalna a típus létrejöttében, mivel a szakember egyike azon keveseknek, akikre Musk hallgat, és köztudott, hogy a Tesla vezetőjét anno meg kellett győznie a vezetőség többi tagjának a kisautó szükségességéről.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.