Új kódnevet tanulhatunk meg, többé nem kell „nem-Model 2” néven emlegetnünk a Tesla olcsóbb kisautóját a Reuters legfrissebb cikke alapján. Az is kiderült, mikor érkezhet az autó. Redwood Redwood, azaz vörösfenyő kódnév alatt fejleszti a Tesla a 25 ezer dolláros autót, amelyet a vállalat korábban 2025-re ígért. A Reuters friss írása szerint, beszállítói körökből, több forrásból is úgy értesültek, hogy az autógyártó, 2025 júniusában akarja gyártásba küldeni az új típust. A hírügynökség úgy tudja, az autógyártó heti 10.000 darabos volumenhez vár árajánlatokat partnereitől. A várakozásoknak megfelelően az autó egy kompakt crossover lehet, valahol a szedánok és az SUV-k között. Az autógyártó mérnökei állítólag a Honda Civicből merítenek inspirációt, ezt a típust bontották szét, hogy megnézzék, hogyan tud a japán márka olcsó kisautókat gyártani. (A versenytársak termékeinek ilyen elemzése nem valami különleges fogás, hanem általános gyakorlat az autóiparban). A Reuters azt is megtudta, az új architektúrát házon belül NV9X néven fejlesztik, és a Redwood mellett még további két modell épül majd rá. Egyik minden bizonnyal a már beharangozott dedikált robotaxi lesz, a másik kapcsán még lehet találgatni, de mi nem zárnánk ki egy kisáruszállítót sem. Bár a Tesla kapcsán mindig sok értesülés kering, amelyeknek jó, ha a fele beigazolódik, a fenti hírt azért vennénk az átlagnál komolyabban, mert ha igaz, beszállítók a hírügynökség forrásai. Egy-egy új, nagy volumenű típus érkezését képtelenség titokban tartani, mivel a gyártás megkezdése előtt jó 1-2 évvel már fel kell készülnie a beszállítóknak is, ezért bármennyire is titkolózik egy vállalat, legkésőbb ilyenkor kiderül, mire készülnek. A gyártás először Texasban kezdődik majd, és biztosak vagyunk benne, hogy eleinte kis darabszámról lesz szó, amelyet legalább fél év érdemi szintre felpörgetni. Azt már korábban bejelentették, hogy Mexikó mellett a Giga Berlin is gyártja majd az új modellt, de tekintve, hogy a német gyár bővítése majd csak valamikor idén év közepén indulhat, 2026 előtt nagyon onnan sem várnánk jelentősebb darabszámot a típusból. Musk elárulta mi készül majd a Tesla berlini gyárában Nomen est… A Redwood kódnév kapcsán nem tudunk nem J.B. Straubel cégére, az akku újrahasznosítással foglalkozó Redwood Materialsra gondolni. Straubel a Tesla egyik alapítója, eredeti akkurendszerének főmérnöke, és évekig a vállalat technológiai alelnöke volt. 2019 júliusában távozott az autógyártótól, hogy teljes egészében a saját vállalatával tudjon foglalkozni, de 2023 májusában részben visszatért, mint a Tesla felügyelőbizottságának egyik tagja. J.B. Straubel Bár ez teljesen a találgatások mezeje, nem csodálkoznánk, ha a Redwood kódnév Straubel szerepére utalna a típus létrejöttében, mivel a szakember egyike azon keveseknek, akikre Musk hallgat, és köztudott, hogy a Tesla vezetőjét anno meg kellett győznie a vezetőség többi tagjának a kisautó szükségességéről. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!