PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Március elején még arról írtunk, hogy a nehéz anyagi helyzetben lévő Fiskert a Nissan befektetése mentheti meg. Úgy néz ki, mégis kell egy B-terv. Nem egyszerű Hogy mennyire nem egyszerű egy sikeres új autógyártó megteremtése, azt jól mutatja Henrik Fisker esete is, akinek Fisker Automotive nevű vállalkozása már 2014-ben egyszer csődbe ment – ennek romjaiból nőtt ki a Karma Automotive. A neves dizájner azonban nem adta fel, 2016 végén megalapította Fisker Inc. nevű vállalatát, amelynek első típusa, az Ocean SUV tavaly májusban kezdte meg pályafutását. Megkezdődött a Fisker Ocean kiszállítása A típus indulása nem volt zökkenőmentes, a Magna által Ausztriában gyártott autó folyamatosan szoftveres problémákkal küzd, miközben a cégénél fogytán a pénz. Átmeneti, a gyártás első fázisának nehézségeit átívelő megoldásnak látszik a Nissan beígért 400 millió dolláros befektetése, de úgy néz ki, a vállalat azért minden eshetőségre felkészül. A Nissan mentheti meg a csőd felé tartó Fiskert A The Wall Street Journal és a Reuters értesülései alapján az Automotive News Europe most arról számolt be, hogy a Fisker egy tanácsadó céget és egy ügyvédi irodát kért fel arra, hogy készítse elő a csődvédelmi eljárás megindítását. Az autógyártó nem kívánta kommentálni a lapértesüléseket. A cég már februárban arról tájékoztatta befektetőit, hogy jelentős kételyek merültek fel a működésének folytatásával kapcsolatban, miután a tavalyi év utolsó három hónapjában 463 milliós veszteséget könyvelt el, míg készpénztartaléka 396 millió dollárra csökkent. Henrik Fisker és a Fisker Ocean. Forrás: Fisker A kényszerű lépés egyébként nem jelenti automatikusan azt, hogy a cég végleg lehúzza a rolót, pont ellenkezőleg az Egyesült Államok csődtörvényeinek 11-es fejezete alapján lefolytatott eljárás egy lehetséges kiút. Az ún. Chapter 11 szerinti csődvédelem során egy a bíróság által kirendelt pénzügyi biztos veszi át a cég irányítását, és dönt annak szanálásáról, átstrukturálásról. Ez jelentheti különböző programok, fejlesztések leállítását is, de mindenképp része a hitelezőkkel történő megegyezés. Elméleti esély így van rá, hogy egy sikeres csődvédelmi eljárás után a cég ismét lábra álljon, de valószínű, hogy ez a költségek megzabolázásával, fejlesztések leállításával járhat. Talán így kihúzhatják addig, amíg megérkezik a Nissan pénze. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!