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 Hajóra szálltak a kínai Leapmotor és a Stellantis leányvállalata által gyártott C10 és T03 típusú elektromos autók a sanghaji kikötőben, hogy még augusztusban, a járművek szeptemberi európai értékesítése előtt megérkezzenek kontinensünkre. Úgy tudni, hogy ebben a körben 800 villanyautó indult útnak, de a következő hónapokban még több jármű gurul fedélzetre. A Stellantis és partnere által 51:49 arányban birtokolt Leapmotor International kilenc európai országban kezdi árulni a két modellt az ősszel, az év utolsó negyedévében pedig a Közel-Keletre, Afrikába, az ázsiai csendes-óceáni térségbe, valamint dél-amerikai piacokra is kiterjesztené tevékenységét. 2024 végére 200 értékesítési pontot tervez létrehozni a vállalat Európában, 2026-ra pedig 600-ra bővítené ezt a hálózatot. „Július első feléig a Leapmotor több mint 400.000 elektromos autót adott el Kínában a vállalat első eladása óta” – mondta a Leapmotor alapítója, elnök-vezérigazgatója, Jiangming Zhu. „Kína a világ legnagyobb és legversenyképesebb elektromosjármű-piaca, termékeink pedig bizonyították értéküket a helyi vásárlók elismerésével. A C10 és T03 modelleket a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy megfeleljenek a globális vásárlók magas követelményeinek, és biztosak vagyunk abban, hogy a Stellantis és a Leapmotor együttműködése mindkét vállalat számára jelentős növekedést eredményez.” Mint beszámoltunk róla, a Leapmotor nemrég Európában, a Stellantis lengyelországi gyárában is megkezdte a tesztgyártást, úgy tűnik tehát, hogy kezdetben két helyről kívánják kiszolgálni az európai piacokat. Idővel azonban minden bizonnyal csak a helyi gyártás marad, hogy a cég elkerülhesse a Kínából érkező importautókra kivetett magas extravámot. Megkezdődött a Stellantis olcsó kínai villanyautójának gyártása 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!