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 Egyre gyakoribb, hogy a szórakoztató-elektronikai iparban tevékenykedő vállalatok az autóiparban próbálnak szerencsét, és a szoftverfejlesztés területén szerzett szakértelmük bizony óriási előnyt jelent a hagyományos autógyártókkal szemben, melyek rendszerint a szoftveres területen véreznek el. A Xiaomi elektromos autója óriási népszerűségnek örvend, amiben szerepet játszik az autó baráti ára, és a cég eszközeit működtető operációs rendszerek összekapcsolt digitális ökoszisztémája is, de már a Huawei és a Sony is dolgozik villanyautón. Most egy újabb szereplő csatlakozik hozzájuk. A 2003 óta működő, kínai okostelefon-gyártó, a Meizu ügyvezető igazgatója a napokban arról beszélt, hogy még az idei évben piacra kerül a vállalat legelső autója, Meizu DreamCar MX néven. A cégben még 2022-ben vásárolt többségi tulajdonrészt a Geely, a Meizu ekkor kezdett el nagyobb hangsúlyt fektetni az autós HMI (Human-Machine Interface) rendszerekre, az anyavállalat autóipari szakértelmére (és gyártási hálózatára) építve pedig hamarosan saját modellel rukkolnak elő. Úgy tudni, hogy a dizájn már végleges, és már nem kell sokat várni a premierre – számolt be róla a carnewschina.com. Az DreamCar MX-ről egyelőre keveset tudni: nem meglepő módon a Geely SEA elektromos padlólemezét használja majd a Flyme operációs rendszer autós változatával, és a Meizu azt ígéri, hogy funkcionalitását tekintve a terméke merőben más lesz, mint amit a nagy autógyártóktól megszokhattak a vásárlók. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!