Vezeték nélkül töltik a Porsche elektromos autóját

A vezeték nélküli elektromosautó-töltés területén próbál áttörést elérni a Volkswagen Csoport knoxville-i innovációs központja és az Oak Ridge National Laboratory (ORNL), az amerikai energetikai hivatal legnagyobb tudományos laboratóriuma. A Tennessee állambeli kutatóintézet tudósai nem most kezdték a munkát az elektromágneses hullámokkal, a kutatás célja most az, hogy az elérhető hatékonyságot és teljesítményt a lehető legmagasabbra tudják növelni az elektromos járművek indukciós töltése során.

Az autógyártó csoport és az ORNL első közöse projektjében egy Porsche Taycan prototípussal kísérleteznek, és már sikerült is 6,6 kW-ról egészen 120 kW-ig tekerni a töltési teljesítményt. A partnerek azonban csak akkor lesznek elégedettek, ha elérik a 300 kW-ot, így ugyanis már egy 10 perces töltéssel is 80%-ra lehet tölteni az elektromos autó akkumulátorát. A vezeték nélküli töltés nagy kérdése a hatékonyság, azaz hogy mennyi energia vész el a töltő és az autó között. A kutatók szerint emiatt nem kell aggódni, hiszen már most is 98%-os hatékonyságnál járnak, így nem lesz veszteségesebb, mint kábelen keresztül tölteni az autót.

A Volkswagen Csoport és az ORNL együttműködése nem csupán a töltésre terjed ki, hanem növényi alapú anyagok előállítására az utastérben, illetve újrahasznosíthatatlannak vélt anyagok újrahasznosítására is.

A legelső, vezeték nélkül tölthető sorozatgyártott tisztán elektromos autó egyébként a Genesis GV60 lesz, bár arról egyelőre nincs információ, hogy mikor lesz elérhető hozzá ez a funkció.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.