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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Tömegek számára lesz elérhető hamarosan a vezeték nélküli autótöltés

Mint egy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, a Genesis GV60 a világ legelső sorozatgyártású elektromos autója, amelyet opcionálisan akár vezeték nélkül, indukciós módon is tölthetnek a tulajdonosok, köszönhetően a Hyundai Csoporthoz tartozó dél-koreai autógyártó és a vezeték nélküli töltőtechnológia fejlesztésére szakosodott WiTricity együttműködésének. Egyelőre egyedül erről, illetve a FAW HongQi E-HS9-ről  tudunk, amely már gyárilag megkapja ezt a kényelmi funkciót, a WiTricity azonban tegnap bejelentette, hogy érkezik az aftermarket átalakítás is kiválasztott modellekhez.

Ezt az elektromos autót már vezeték nélkül is tölthetjük

Az úgynevezett WiTricity Halo Charging megoldás 2022 második felében kerül piacra az Amerikai Egyesült Államokban limitált béta kiadásban, amit széles körű elérhetőség követ 2023-ban, de arról egyelőre nincs hír, hogy Európában mikorra várhatjuk. A töltőtechnológia összesen három részből áll: egy fali töltőre hasonlító szerkezetből, amely a hálózatra csatlakozik, egy töltőpadból, valamint az autóba szerelt áramfelvevőből. A WiTrictiy Halo 11 kW teljesítményű elektromosautó-töltésre képes, és nem termelődik nagyobb veszteség, mint a hagyományos, kábeles AC töltés során, így ideális esetben óránként 56-64 kilométeres hatótávolság is betölthető a járművekbe a gyártó szerint.

Hogy mely villanyautók tulajdonosai vásárolhatják meg és szereltethetik be a WiTricity vezeték nélküli töltőberendezését, arról egyelőre nincs végleges döntés, de a fejlesztést tavaly október óta egy Tesla Model 3-ban teszteli a cég, és ez az ország legnagyobb darabszámban eladott elektromos autója, így valószínű, hogy ez a modell kaphatja meg elsőként. A Model 3 kevesebb mint 6 óra alatt teljesen feltöltődik a kábel nélküli töltőmegoldással.

A közleményben a WiTricity azt is megemlíti, hogy a mérnökök aktívan dolgoznak azon, hogy a Ford Mustang Mach-E-t is felszereljék a Halo rendszerrel, így vélhetően ezen modell tulajdonosai számára is elérhető lesz az indukciós töltés a jövőben, de további autómodellek is tervbe vannak véve. Ezek kiválasztása a vásárlói kereslet, műszaki kivitelezhetőség, és autógyártói támogatás alapján történik.

Az indukciós töltés előnye, hogy a tulajdonosnak mindössze annyit kell tennie, hogy a töltőpad fölé parkol, a töltés pedig teljesen automatikusan elindul. Ez a megoldás eleinte valószínűleg az otthoni, esetleg munkahelyi töltésnél lehet népszerű, a nyilvános töltésnél majd csak akkor terjedhet el, ha tömegesen lesznek felszerelve az elektromos autók az áramfelvevő alkatrésszel. Azt egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni az utólagos felszerelés.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.