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
auto
2024. 07. 27. szombat

Tömegek számára lesz elérhető hamarosan a vezeték nélküli autótöltés

Mint egy korábbi cikkünkben beszámoltunk róla, a Genesis GV60 a világ legelső sorozatgyártású elektromos autója, amelyet opcionálisan akár vezeték nélkül, indukciós módon is tölthetnek a tulajdonosok, köszönhetően a Hyundai Csoporthoz tartozó dél-koreai autógyártó és a vezeték nélküli töltőtechnológia fejlesztésére szakosodott WiTricity együttműködésének. Egyelőre egyedül erről, illetve a FAW HongQi E-HS9-ről  tudunk, amely már gyárilag megkapja ezt a kényelmi funkciót, a WiTricity azonban tegnap bejelentette, hogy érkezik az aftermarket átalakítás is kiválasztott modellekhez.

Ezt az elektromos autót már vezeték nélkül is tölthetjük

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

Az úgynevezett WiTricity Halo Charging megoldás 2022 második felében kerül piacra az Amerikai Egyesült Államokban limitált béta kiadásban, amit széles körű elérhetőség követ 2023-ban, de arról egyelőre nincs hír, hogy Európában mikorra várhatjuk. A töltőtechnológia összesen három részből áll: egy fali töltőre hasonlító szerkezetből, amely a hálózatra csatlakozik, egy töltőpadból, valamint az autóba szerelt áramfelvevőből. A WiTrictiy Halo 11 kW teljesítményű elektromosautó-töltésre képes, és nem termelődik nagyobb veszteség, mint a hagyományos, kábeles AC töltés során, így ideális esetben óránként 56-64 kilométeres hatótávolság is betölthető a járművekbe a gyártó szerint.

Hogy mely villanyautók tulajdonosai vásárolhatják meg és szereltethetik be a WiTricity vezeték nélküli töltőberendezését, arról egyelőre nincs végleges döntés, de a fejlesztést tavaly október óta egy Tesla Model 3-ban teszteli a cég, és ez az ország legnagyobb darabszámban eladott elektromos autója, így valószínű, hogy ez a modell kaphatja meg elsőként. A Model 3 kevesebb mint 6 óra alatt teljesen feltöltődik a kábel nélküli töltőmegoldással.

A közleményben a WiTricity azt is megemlíti, hogy a mérnökök aktívan dolgoznak azon, hogy a Ford Mustang Mach-E-t is felszereljék a Halo rendszerrel, így vélhetően ezen modell tulajdonosai számára is elérhető lesz az indukciós töltés a jövőben, de további autómodellek is tervbe vannak véve. Ezek kiválasztása a vásárlói kereslet, műszaki kivitelezhetőség, és autógyártói támogatás alapján történik.

Az indukciós töltés előnye, hogy a tulajdonosnak mindössze annyit kell tennie, hogy a töltőpad fölé parkol, a töltés pedig teljesen automatikusan elindul. Ez a megoldás eleinte valószínűleg az otthoni, esetleg munkahelyi töltésnél lehet népszerű, a nyilvános töltésnél majd csak akkor terjedhet el, ha tömegesen lesznek felszerelve az elektromos autók az áramfelvevő alkatrésszel. Azt egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni az utólagos felszerelés.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.