A Renault Zoek óriási előnye az opcionálisan elérhető 22 illetve 43 kW-os váltóáramú (AC) gyors- illetve villámtöltési lehetőség. Míg az összes többi autó csak drágán kiépíthető egyenáramú villámtöltő berendezéssel tölthető fel elfogadható idő alatt, addig a Renault Zoe az autó motorjának és belső elektronikáinak innovatív használatán keresztül váltóáramról is képes a villámtöltéshez szükséges teljesítmény felvenni. Ennek ellenére érthetetlen, hogy a Renault eddig miért nem tett DC villámtöltési opciót is a Zoeba, aminek az autón belüli kiépítése az AC töltés megvalósításához képest valószínűleg elhanyagolható összeg lenne. Renault jövő: 100 kW egyenáram (DC) az alsó két érintkezőn, míg 43 kW váltóáram (AC) a felső Type2 csatlakozón. Úgy tűnik, hogy a növekvő akkumulátor kapacitás mellett a Renault is érzi, hogy az AC töltésnek a 43 kW-tal elérték a határát, így a nagyobb akkuk gyorsabb töltéséhez a jövőben DC töltési lehetőségre is szükség lesz. A napokban be is jelentették, hogy a jövőben a Renault elektromos autóin egyetlen Type2 alapú CCS (az EU szabvány) csatlakozón keresztül fognak 22 kW-os AC és 100 kW-os DC töltési lehetőséget biztosítani. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Hogy ez a bejelentés a nemrég bemutatott 2017-es Renault Zoet miként érinti azt egyelőre nem lehet tudni, de elképzelhető, hogy ezt a töltési mechanizmust csak a később megjelenő modellekben alkalmazzák majd. Ha a mostani bejelentéshez tartják magukat, akkor a Renault-kból újra eltűnik a 43 kW-os AC töltés lehetősége, helyét a DC töltés veszi át. Érdekes látni továbbá, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség DC villámtöltéssel eddig nem rendelkező tagja, a Renault nem a szövetség másik két tagja által teljes mellszélességgel támogatott CHAdeMO szabványt, hanem a német gyártók által preferált CCS-t választotta. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!