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 Míg a világ nagy részén gomba mód szaporodnak a Teslák villámgyors töltésére alkalmas Supercharger állomások, addig Magyarországra az amerikai vállalat egyetlen darabot sem telepített. Pedig már idehaza is több tucat Tesla Model S és Model X közlekedik, de rendszeresen látni külföldről Teslával érkező autósokat is. Ők egyelőre csak a nyilvános villámtöltők CHAdeMO csatlakozóira hagyatkozhatnak, feltéve ha megvásárolták a cég erre a célra fejlesztett adapterét. A Tesla ugyan már két éve is vizsgálta a töltőpontok kialakításának lehetőségét, komoly előrelépés nem történt az ügyben. Az első pozitívnak mondható változásra idén tavasszal figyelhettünk fel, amikor Győrnél megjelent a Supercharger térképen az első magyarországi állomást jelölő marker. A pontos helyszín ugyan azóta sem ismert, de a töltőket 2017. vége előtt tervezik beüzemelni. A napokban ismét frissítette a térképet a kaliforniai autógyártó, aminek eredményeként Nagykanizsánál is megjelent egy ugyanilyen szürke jelölés. A töltőbázis valószínűleg az M7-es autópálya sormási lehajtójának közelében lévő egyik panziónál épülhet ki, ahogy arról a hazai Tesla közösségben már egy ideje lehet hallani. Az egyetlen apró hiba, hogy erre a töltőre már legkésőbb 2018. végi befejezést írnak. Persze az is kérdés, hogy az ország nyugati határaihoz, és a jól működő osztrák illetve szlovén hálózatokhoz közeli új Superchargerekkel miként lehet biztosítani Magyarország bejárhatóságát, ha egy Tesla hatótávolsága jó esetben sem több 500 km-nél. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!