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 A tavalyi év első felében ismét felírhattunk egy villanymotoros szuperautót a listánkra, ahol a média által „Tesla-gyilkosként”, „Tesla-verőként” beharangozott járműveket gyűjtögetjük. A kaliforniai gyártó rettegett kihívója ezúttal egy svájci start-up, az Elextra, mely legelső szuperautójáról egészen sok részletet és látványtervet megosztott velünk 2017-ben, alaposan felhívva magára a sajtó figyelmét, most pedig újabb infókkal gazdagodtunk, így már azt is tudjuk, mikorra tervezi piacra dobni a legelső darabokat, és körülbelül mennyivel kisebb összeget mutat majd a bankszámlánk, ha rendelünk egyet a kocsiból. A négyajtós, négyüléses, összkerék-meghajtású szuperautót első ránézésre simán összetéveszthetnénk egy Lamborghinivel, amit a svájci tervező, Robert Palm jó néven is venne, ugyanis az autó mögötti ötlet kifejezetten a legnagyobb hatású olasz autócsodák vonalainak és a jövő technológiájának, azaz a tisztán elektromos meghajtásnak az ötvözése egy látványos és egyedi megjelenésű sportkocsiban. Bár a dizájn az Alpok országából származik, az összeszerelés egy Stuttgart melletti gyárban, kézzel történik, ahol a hangsúlyt nem a mennyiség, hanem a minőség kapja, így összesen 150 darab várható a vállalat első modelljéből. A hagyományos alumínium váznál mintegy 25%-kal könnyebb szénszálas karosszéria nagyban hozzájárul az Elextra kimagasló teljesítményéhez. A két villanymotor összesen 680 lóerő leadására képes, és álló helyzetből 2,3 másodperc alatt tudja magát 100 km/h-ra felpörgetni. Ahogyan a nemrég bemutatott Aspark Owl, az Elextra is a gyorsulásra lett optimalizálva, így a végsebesség 250 km/h-ra lett korlátozva. A gyártó szerint azonban nem csupán egy villámgyors elektromos szuperautóról beszélhetünk, hanem egy rendkívül hatékonyról is, ugyanis 100 km/h-s sebességgel haladva is 600 kilométer a becsült hatótáv. A svájciak csúcsmodellje a tervek szerint 2019-ben kerül piacra, és legfőbb riválisa a Tesla Model S és a Mission E lesz teljesítmény tekintetében. Ám ahogy sok másik újonnan bemutatott Tesla-rivális esetében, a célközönség teljesen más az árat és a gyártási volument is figyelembe véve. Az Elextra vezérigazgatója szerint a jármű ára valahol 400 000 és 500 000 euró között fog kezdődni, azaz az ártartomány közepével számolva átszámítva 142 millió forintért vehetjük meg a 150 darab egyikét. A gyártó nem tervez többet gyártani ebből a típusból, de a későbbiekben lehetséges, hogy sokkal hagyományosabb szegmensekben próbálkozik, mint például crossoverrel vagy ferdehátúval. Azt nem tudjuk biztosan, hogy a svájci-német sportautó ott lesz-e a Genfi Autószalonon, ám származását tekintve elég valószínű, hogy bemutatkozik a neves eseményen. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!