Hivatalosan is megérkezett a Hyundai Kona EV

Nem kell tovább találgatnunk a Hyundai Kona EV teljesítményét illetően, ugyanis a február elején tett ígéretéhez híven – amikor egy kis ízelítőt is kaptunk a kocsiról – most végre részletesen bemutatta a dél-koreai gyártó a várva várt elektromos crossovert. A Hyundai elmondása szerint ez lesz a legelső tisztán elektromos meghajtású jármű, mely a szubkompakt SUV szegmensben belép az európai piacra, és ha hihetünk a gyártónak, akkor egy igencsak megfizethető, sokak által elérhető villanyautóra számíthatunk, egészen versenyképes paraméterekkel felruházva.

Az elektromos Kona vásárlói két hajtáslánc közül választhatnak. A gyengébbik változatot egy 99 kW-os maximális teljesítményű villanymotor hajtja, mellyel 9,3 másodperc alatt ér fel 0-ról 100-ra az autó. A 39,2 kWh-s lítium-ion akkumulátorral 300 kilométer tehető meg két töltés között a WLTP ciklus szerint, 14,8 kWh/100 km fogyasztással. Az erősebbik verzióba egy 150 kW-os motor került 7,6 másodperces gyorsulással, ahol a 64 kWh-s akkucsomag a WLTP szerint 470 kilométeres hatótávot kölcsönöz a crossovernek, 15, 2 kWh/100 km-es fogyasztás mellett. A maximális sebesség 167 km/h, induláskor pedig 395 Nm nyomaték szabadul el. A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel AC hálózaton körülbelül 9 óra 40 perc szükséges a nagyobbik akkumulátor feltöltéséhez, 6 óra 10 perc pedig a 39,2 kWh-s aksihoz. 100 kW-os teljesítménnyel töltve 54 perc alatt 80 %-os töltöttséget érhetünk el.

Ami a külső dizájnt illeti, az elektromos Kona nagyban hasonlít a hagyományos meghajtású testvéréhez, leszámítva persze, hogy nincs rajta kipufogó, valamint az elülső zárt hűtőrácsot, mely a gyártó szerint egy egyedi stílussal ruházza fel a környezetbarát autót, s egyben az aerodinamikai hatékonyságát is növeli. A Kona EV az elülső embléma mellett elhelyezett porton keresztül csatlakoztatható a töltőkhöz. Az 1800 mm széles, 1570 mm magas, 4180 mm hosszú, és 2600 mm-es tengelytávolságú villanyautó további privilégiuma a 17 colos felni is. A vásárlók 7 szín közül választhatnak a kocsi számára, a tetőhöz pedig három szín áll rendelkezésre, így összesen 21 féle stílusban lesz rendelhető a legújabb Hyundai gépjármű.

Aki szeret rengeteg csomagot vinni magával a nyaralásokra, annak jó hír, hogy az akkumulátor úgy lett beépítve a padlólemezbe, hogy semennyi helyet nem foglal el a jármű csomagteréből, azaz pontosan ugyanannyi hely áll rendelkezésünkre, mint a füstös Kona esetében. Ha a felgöngyölt töltőkábel is be van passzírozva, akkor ez körülbelül 332 litert jelent, kábel nélkül 373 literrel gazdálkodhatunk.

A beltér természetes mindenféle okos berendezésekkel lett feldobva, mint például a 7 colos központi érintőkijelző, Android-kompatibilitás, változatos szórakoztató funkciók, vezeték nélküli telefontöltés, valamint a gyártó legújabb vezetéstámogató rendszerei, többek között a gyalogos-érzékelés, sávkövetés, intelligens sebességkorlát-figyelmeztetés, és sok egyéb hasznos újdonság. A belső kárpitozás is többféle színben és anyagban lesz elérhető az ízlésünknek és kényelmünknek megfelelően, így például választhatunk teljesen bőr huzatot, vagy félig bőr, félig szövet kárpitot is.

Árazásról egyelőre nem ejtett szót a gyártó, ám várhatóan körülbelül 30 000 euróról fog indulni az autó. Ha valaki még mélyebben szeretné beleásni magát a villanymotoros Hyundai Kona jellemzőibe, az a gyártó weboldalán megtalál minden információt, egyébként pedig hamarosan a Genfi Autószalonon találkozhat vele a nagyközönség. Addig is, íme két videó, ami összefoglalja nekünk a legfontosabb tudnivalókat:

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.