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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Épül a Tesla európai Model 3 flottája

elektromos autó

Mint már korábban is utaltunk rá, miközben folyamatosan követjük az első pár ezer Európának szánt Tesla Model 3 behajózását, az elmúlt napokban több helyről kaptunk képeket, amelyek arra utalnak, már jöhetett korábban is egy szállítmány. Lassan kezd világossá válni, miről is van szó.

A decemberi szállítmány

Konkrét adataink nincsenek a hajóról, de már korábban is olvastunk róla pletykákat az internet sötét bugyraiban, hogy már tavaly év végén érkezett egy szállítmány Model 3 Európába. Most, hogy már több trélert is láttunk a kontinens útjain a legkisebb Teslával, miközben az első a vásárlóknak szánt szállítmány a Glovis Captain fedélzetén még csak most hagyta el a Karib tengert, egyértelmű, hogy a pletykák igazak voltak.

San Francisco Port 80. Forrás: Teslamotorsclub.com/tombaaaa

De mi célt szolgálnak ezek az autók? Esetleg lesz pár szerencsés európai, aki már a napokban megkapja a kocsiját?

Látatlanban

A Tesla Model 3 valószínűleg az egyetlen olyan autó, amelyet látatlanban, a hivatalos premier és az első képek előtt is már több mint 100.000 ember előrendelt. Mégis, nagy különbség van egy ezer dolláros, teljes egészében visszajáró előleg és aközött, hogy az autó kipróbálása, megtekintése nélkül fizessek ki rá 20 millió forintot.

Itt még csak megnézni lehetett. Forrás: Muki fotója

Könnyű elfelejteni, hogy anno az autó gyártásának megkezdésekor mégis sokan voltak ennyire bátrak, hiszen egy jó ideig a Tesla észak amerikai szalonjai sem rendelkeztek tesztpéldányokkal. A múlt év vége felé volt vagy két tucat Model 3 Európában és 1-1 szalonban meg lehetett őket tekinteni – egy ideig -, de kipróbálni,vezetni, nem volt lehetőség.

Pár napja történt meg az első norvég mennyiségi regisztráció. Forrás: teslastats.no

Nos, most, úgy néz ki, ez a dilemma megoldódik, ugyanis norvég és holland regisztrációs adatok alapján 15-20 új Performace Model 3 is érkezett a két országba – és valószínűleg a többibe is, csak nem mindenhol van ilyen valós idejű és ingyenes, nyilvános állami regisztrációs adatbázis, így nem tudunk róla.

Tessék kipróbálni

És, hogy honnan tudjuk, hogy ez nem a vásárlóknak szánt szállítmány? Nos, csak tippelünk, de mivel egyre másra invitálják Európa szerte tesztvezetésre a foglalással rendelkezőket a helyi Tesla szalonok, sőt már fel lehet iratkozni egy finnországi havas kalandra is, így valószínűbb, hogy a cég saját tesztflottájáról van szó. Mivel most már megkapta az autó az európai típusengedélyt és a Supercharger hálózat is szépen halad a CCS átalakításon, már semmi akadálya az autók valós tesztelésének.

Forrás: Jan & Pouls Elbilblog / Facebook

Addig is, Február 3-ára várjuk a  Glovis Captain behajózásával az első vásárlói szállítmány érkezését a belga Zeebrugge kikötőjébe és a vevők már 1-2 héttel később át is vehetik az autóikat. A különböző helyi Teslás fórumokon folyamatosan jelentik a vásárlók, hogy a Tesla értékesítői egyeztetnek velük a várható átvétel időpontjáról, intézik a hitelezést és megindultak az állami támogatások igénylései is.

Közben úton van már a következő európai szállítmány is a Glovis Cosmos fedélzetén és a san franciscói 80-as dokknál már be is pakolták a Grand Aurórát. Kína is megkapja hamarosan az első szállítmányt – hozzájuk a Glovis Symphony visz úgy 1500 autót. Mindezt arról a – kissé elborult – oldalról tudjuk, ahol a Tesla különböző gyárainak és logisztikai központjainak pár naponta frissített műholdképeit lehet összehasonlítani.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.