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
auto
2024. 04. 24. szerda

Biztonságosak a HUBER+SUHNER nagy teljesítményű töltőkábelei

elektromos autó
2019. 01. 29 - Antalóczy Tibor - 0

Ahogy arról még szombaton a Fastned által kiadott közlemény alapján beszámoltunk, péntek éjjel világszerte leállították a 175 kW-os és nagyobb teljesítményű, HUBER+SUHNER gyártmányú vízhűtéses kábellel szerelt elektromos autó töltőket. A szolgáltatás ideiglenes felfüggesztését a kábel gyártója javasolta a szolgáltatóknak, miután egy teszthelyszínükön biztonsági problémát észleltek. Akkor a szűkszavú közlemény nem mondott többet a felfedezett problémáról.

A kérésnek megfelelően nem csak a Fastned, de Amerikában a Volkswagen által épített Electrify America hálózat, Európában pedig az Ionity is azonnal lekapcsolta az érintett töltőket, hiszen egyik szolgáltató sem engedhet meg magának egy sérülést vagy műszaki hibából adódó anyagi kárt. A leállás az 50 kW-os villámtöltőket, illetve a más gyártmányú kábellel szerelt ultranagy teljesítményű töltőket nem érintette.

(forrás: HUBER+SUHNER)

Mint kiderült, a kábel gyártója által elrendelt vizsgálatot egy olyan első generációs prototípus csatlakozó meghibásodása okozta, amit a cég egy teszthelyszínen használ. A véglegestől eltérő csatlakozóban zárlat keletkezett, ami azonnali kivizsgálást igényelt, hogy kiderüljön, a hiba a töltőkre szerelt kész csatlakozóban is előfordulhat-e. A töltők gyártóival közösen elvégzett alapos tesztek azonban igazolták, hogy a gyártásba került csatlakozók sem önállóan, sem pedig a töltőkkel együtt nem jelentenek kockázatot, így újra korlátozás nélkül használhatók. A HUBER+SUHNER által kiadott pozitív közleményt követően a töltőüzemeltetők elkezdték az ultranagy teljesítményű töltők visszakapcsolását.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.