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
auto

Nürburgring: csomagol a Tesla, de októberben visszatérnek

Úgy tűnik pár hétig még várnunk kell a hivatalos rekorddöntési kísérletre, a Tesla ugyanis tegnap elhagyta a német pályát.

A cég Twitter üzenetben tudatta, hogy az adataik alapján 7:20-as időre lenne jelenleg esélyük, de úgy érzik, ha kicsit reszelnek még a kocsin, akkor a 7:05 is beleférhet. Mint ismeretes, független megfigyelők 7:23-as időt mértek a Model S Plaid prototípusának, de hivatalos rekorddöntés eddig még nem volt. Az ígéret szerint jövő hónapban visszatérnek.

A Tesla egyébként idő közben 2 Supercharger oszlopot is telepített a pálya területén, ami segíti őket a folyamatos tesztelésben. A Zöld Pokol néven is emlegetett pálya kemény dió minden gyárnak, a Porsche is itt tesztelte és finomítgatta a Taycant míg nem augusztus végén egy előszériás példány megfutotta a 7:42-es köridőt. Úgy néz ki ez a kakasviadal egy darabig még eltart.

Addig is a két cég rajongói elszórakoztatnak minket. Az internetes fórumokon népszerű elmélet jelenleg, hogy a Porsche csak altat és igazából az a 7:42 nem is a legerősebb verzióval volt, csak arra vártak, hogy a Tesla lépjen, majd jól visszacsapjanak. Hogy mennyire reális az, hogy 3 év fejlesztés és több száz órányi nürburgringi tesztelés után (ez a cég hazai tesztpályája), 2 héttel az autó premierje előtt csak egy laza kört futnak majd azzal telekürtölik a sajtót és ez mind egy szövevényes terv része – nos ezt mindenki döntse el maga. Természetesen az várható, hogy a német cég is tovább reszeli az autót és megpróbál egy még jobb időt menni.

Volt egy olyan elmélet is, hogy a Tesla nem ment teljes kört, ezért sikerült a 7:23, de ezt még a vállalattal mindig ellenséges és gúnyoldó Jalponik újságírója is cáfolja

Amíg várunk a folytatásra, hagyott egy kis elemezni valót a Tesla: közzétettek 2 diagramot, amin az látszik a pálya mely szakaszán milyen teljesítményt nyújtott a tesztelt Model S. Van egy olyan érzésem, hogy a következő napokban exponenciálisan meg fog nőni a különböző fórumokon a „szakértők” száma – várjuk az elemzéseket, tippeket.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.