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
auto

Jóváhagyta az Európai Bizottság az E.ON számára az Innogy elosztási és fogyasztói megoldásokat kínáló üzletágának, és bizonyos villamosenergia-termelési eszközeinek felvásárlását, ezzel zöld utat adva az európai energiapiac nagyszabású átszervezésének. Az E.ON még tavaly tavasszal jelezte szándékát a szintén német versenytárs beolvasztására, melyhez azonban a versenyjogi szabályozás értelmében szükség volt az európai döntéshozók jóváhagyására. Annak érdekében, hogy a megállapodás ne járjon kisebb választékkal, vagy magasabb árakkal a fogyasztók számára, azaz egyik szereplő se legyen túlságosan domináns a piacon, az E.ON-nak teljesítenie kell a Bizottság által meghatározott feltételeket az üzlet lebonyolítása előtt. A világ egyik legnagyobb áram-és gázszolgáltatójának többek között le kell mondania a hőellátásban részesülő német ügyfeleinek nagy részéről, a német autópályák mentén elhelyezett 34 elektromosautó-töltőállomás üzemeltetéséről, valamint az Innogy csehországi áram-, és gázszolgáltató üzletágáról. Az egyezmény Magyarországot is érinti, hiszen az Innogy az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-ben is tulajdonos, tehát a felvásárlás után az E.ON túl nagy hangsúllyal lenne jelen a magyar energiapiacon – ezt pedig versenyjogi szempontból aggályosnak tartották a hatóságok. Ezért az E.ON önként vállalta, hogy eladja a magyar kiskereskedelmi villamosenergia-üzletágát annak összes termelőeszközével és alkalmazottjával együtt, ennek teljesítése a brüsszeli testület jóváhagyásának feltétele.

Az E.ON és az Innogy megújuló energiával foglalkozó részlegei az Innogy korábbi anyavállalatához, az RWE-hez kerülnek, ezzel az esseni székhelyű energiaóriás Európa harmadik legfontosabb szereplője lesz a megújulók piacán a spanyol Iberdrola és az olasz Enel után. Az RWE továbbá a legnagyobb részvényessé válik az E.ON-ban 16,7%-kal, Rolf Martin Schmitz vezérigazgató pedig csatlakozik az E.ON felügyelőbizottságához.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.