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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Nürburgring nem tud a Porsche Taycan rekordjáról

elektromos autó

Augusztus végén futotta körbe a világsajtót a hír, hogy, alig pár héttel a hivatalos premier előtt, a Porsche Taycan megdöntötte a Nürburgringen 4 ajtós villanyautó által futott leggyorsabb kör rekordját. A gond csak az, hogy erről a német pálya nem tud.

Kemény menet

A rekorddöntés nyilván a Taycan jól felépített reklámkampányának része volt, de ettől még az eredmény tiszteletreméltó. A Nürburgring az egyik legkeményebb versenypálya a világon és bármely autónak öregbíti a hírnevét, ha ott jól szerepel.

Természetesen nem lenne fair minden kocsit egy kalap alá venni, ezért különböző kategóriák vannak a hivatalos listán. Így például a leggyorsabb kompakt autó jelenleg egy Renault Mégane R.S. Trophy-R a maga 7:45.39-es idejével, de például a leggyorsabb SUV, egy Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ ennél egy picit lassabb volt és 7:54.40-et ment. A leggyorsabb elektromos sportautó a VW ID.R, amely már számos nehéz pályát megjárt, a „zöld poklot” pedig 6:05.336 alatt hódította meg.

Ebbe a sorba illeszkedne a Taycan 7:42-es ideje, ami egy 4 ajtós 4 (+1) személyes 2,5 tonnás autótól nagyon kemény idő.

Hivatalosan nem hivatalos

Szóval van róla videó is, akkor most mi ezzel a baj? Nos a baj csak annyi, hogy a pálya hivatalos oldalán nyoma sincs a Taycan rekordjának. Hogy biztosra menjünk, írtunk a Nürbrugringnek, onnan pedig hétfőn meg is jött a válasz:

The only thing that I can say is [the] following: As it is not on our website Porsche has not set an official record.

Azaz, ők a témában annyit tudnak nyilatkozni, hogy mivel nincs kint a weboldalukon, a Porsche nem állított be hivatalos rekordot. Az eredeti válaszban látható „not” szó aláhúzása egyébként nem a mi művünk, a pálya részéről nyilatkozó csoportvezető adott így nyomatékot a mondandójának.

Ettől persze még nem kell azt gondolni, hogy a Porsche füllentett volna. Csupán csak nem futtatták át a hivatalos szűrőkön az eredményt, így az nincs auditálva. Ráadásul egy előszériás tesztautót használtak, hiszen a sorozatgyártás még csak most kezdődik. Ez nem ritka, legutóbb a Tesla jövőre megjelenő Plaid hajtásláncú Model S Performance prototípusa döntötte meg a 4 ajtós villanyautós rekordot a kaliforniai Laguna Secán hasonló körülmények között. A pálya nem jegyzi ezt a hivatalos eredmények között, mivel ez csak a gyártó privát tesztje volt.

A Model S egyébként a héten kísérli meg először megdönteni a villanyautós rekordot a német pályán – a tesztekről itt már beszámoltunk. Mivel a tesztautó 7 üléssel van konfigurálva, így a rekordjavítás nem csak a villanyos, de a 7 személyes autók kategóriájában is nevez. Hogy hivatalosan-e azt egyelőre nem tudjuk, az viszont szinte biztos, hogy a céljuk 7:42 alá bemenni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.