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
auto
2024. 04. 26. péntek

Ahogy azt néhány hete megtudtuk, a Mobiliti egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító töltőszigete a budaörsi Decathlon áruház parkolójában található. Binder Tamás, a Mobiliti technológiai vezetője a Villanyórában mesélt a Mobiliti terveiről, aminek egyik eleme valósult meg a héten azzal, hogy a sportáruház parkolójában az egyik 2×22 kW-os AC töltőoszlopot 50+43 kW-os villámtöltőre cserélték. A már ott lévő Tritium gyártmányú töltőt mostantól egy Efacec egészíti ki, így ha az egyik töltő foglalt, a másik töltőn várakozás nélkül meg lehet kezdeni a töltést. A két töltő műszaki hiba esetén is nagyobb szolgáltatásbiztonságot jelent, hiszen egy töltő műszaki problémája esetén a másik készüléken továbbra is biztosított a nagy teljesítményű töltés. A két eltérő típus együttes használata a szoftverfrissítések vagy más hasonló háttérrendszerhez kapcsolódó problémák egy része ellen is védelmet biztosít.

A helyszín az M1-es és az M7-es autópályák közös szakasza mellett található, így mind a Balaton, mind pedig a Győr felől a Budapest irányába tartó forgalom számára segítség, így nem csak a nyári szezonban, de minden évszakban fontos csomópont. Az új töltőn 50 kW-os CCS és CHAdeMO szabványú DC csatlakozók, illetve egy 43 kW-os Type2-es (fix kábeles) AC csatlakozó található. Fontos tudni, hogy az új töltőn a három csatlakozó közül egyidejűleg mindig csak egy használható. A korában telepített Tritium villámtöltőn csak DC csatlakozók vannak (AC nincs), és azok közül is mindig csak egy használható.

A töltő mindhárom ágának használatáért a Mobiliti villámtöltőkön megszokott 50 Ft/perces díj fizetendő, amit az AC töltőt használóknak érdemes szem előtt tartani. Amennyiben az autó váltakozó áramon nem tudja kihasználni a 43 kW teljesítményt (jelenleg erre csak a Renault Zoe-k egy rész képes), akkor AC töltés esetén érdemes a különálló 2×22 kW-os oszlopok valamelyikét választani, amelyeken a töltés díja nem perc, hanem kWh alapon történik (80 Ft/kWh).

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.