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 Ahogy az sajnos várható volt, 2020 áprilisban teljesen összeomlott a francia autópiac a koronavírus járvány miatt bevezetett korlátozások következtében. Az elmúlt hónapban mindössze 20 997 autót értékesítettek az országban, amely 88,8%-os visszaesést jelent az előző év azonos hónapjához viszonyítva. Az új elektromos és tölthető hibrid autók eladásai ugyan kisebb visszaesést szenvedtek el, de természetesen követték a trendet. 1745 tölthető autó talált gazdára áprilisban, amely 67%-os csökkenés tavalyhoz képest. A Peugeot e-208 átvette a vezetést a francia piacon Ezzel a BEV+PHEV kategória együtt 7,8%-os részesedést tudott kihasítani magának. A tisztán elektromos autó eladások 62%-os csökkenéssel 1218 példánynál álltak meg, amely a teljes piac 5,8%-át jelenti. Konnektoros hibridből 428 darabot adtak el, 67%-os visszaesést követően. Ezzel 2% a kategória aránya. Ha az év első négy hónapját vizsgáljuk, akkor az elektromos autók (27 132 db) 97%-os , a konnektoros hibridek (9915 db) 90%-os növekedést könyvelhettek el 2019 első négy hónapjával összevetve. A tisztán elektromos kisteherautóból idén összesen 1900 járművet adtak el, amely 29%-os csökkenés. Hihetetlen, hogy még egy évtized után is felkerül az eladási listákra a kis kei-car Hosszú idő után lekerült az eladási lista első helyéről a Renault Zoe (322 db), ugyanis egy másik haza versenyző, az idei év autója díj nyertese, a Peugeot e-208 megelőzte, 360 példányos eladással. A dobogó harmadik helyére a Tesla Model 3 került fel 189 regisztrációval. A valódi meglepetés azonban a 4. helyezett, ugyanis a régi hármasikrek egyike, a Citroen C-Zero 89 darabos eladással érte el a remek helyezést. A listán szerepel még a DS DS3 Crossback (50 db), a Mini Cooper SE (31 db), az Opel Corsa-e (26 db), a Peugeot e-2008 (18 db) a Hyundai Kona (16 db) és a Tesla Model S (14 db). A félmilliós teljes értékesítést közelítő Nissan LEAF nem került be az áprilisi francia eladási lista 10 legjobbja közé. A konnektoros hibridek között a legnépszerűbb a DS DS7 volt (114 db), de alig maradt el tőle a Peugeot 3008 (110 db) is. Harmadik helyre a Peugeot 508 PHEV változata került, 29 példánnyal. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!