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
auto

Elszakadt a cérna: perel és végleg elhagyhatja Fremontot a Tesla

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

Úgy tűnik a kaliforniai gyárbezárások legújabb fordulata kiverte a biztosítékot Elon Musknál. A Tesla vezérigazgatója és legnagyobb részvényese szombaton ugyanis a következőt rakta ki Twitter fiókjára:

Vagyis a Tesla pert indít a cég fremonti gyártóbázisának otthont adó Alameda megye ellen, mivel megítélésük szerint Erica Pan egészségügyi hivatalvezető az állam kormányzójának, az elnöknek és az alkotmánynak, illetve a józan észnek is ellent mond akkor, amikor nem engedi az üzem megnyitását. A Twitter üzenet alatt egyébként páran emlékeztetnek rá, hogy a Teslának több ezer alkalmazottja van a kínai gyárában, ami immár 3 hónapja újra üzemel és megfelelő intézkedéseket hozott a vírusfertőzések megelőzésére, hiszen nincsenek ismert esetek.

A közel 1,7 milliós Alameda megye lakosság számban Budapesttel vethető össze. Eddig 1961 fertőzöttet diagnosztizáltak és 70 halott van – összehasonlításképp az esetszám szinten azonos Budapest és Pest Megye hivatalos együttes adataival, az elhunytak száma viszont kevesebb, mint ötöde annak.

Musk egyébként egy újabb Tweetben azt is megjegyezte, hogy a szomszédos San Joaquin megyében található kisebb Tesla üzemek, mint például az öntödéjük, eddig is folyamatosan üzemelt, mivel itt nem korlátozták a gyártás és hasonló a helyzet a nevadai gigagyárban is. Egyik helyen sem lett negatív következménye a termelés folytatásának – így Musk.

Az ügy előzménye, hogy bár Pan asszony tegnapi sajtótájékoztatója után még azt írtuk, akár már a május 18-i héten újraindulhat a vállalat kaliforniai üzeme, a legfrissebb hírek szerint június 1-ig meghosszabbították a jelenleg fennálló rendelkezéseket, magyarul nem nyithat ki a gyár. Úgy néz ki hír hallatán Musknál elszakadt a cérna, mivel a fenti üzenetnél is tovább ment:

A cég vezetője szerint

A Tesla azonnali hatállyal Texasba, vagy Nevadába helyezi át a központját és ebben a két államban kezdi majd meg új termékeinek gyártását is. Sőt, az is lehet, hogy teljesen bezárják a fremonti gyárat.

Utóbbiról majd annak függvényében döntenek, hogy hogyan viszonyul a megye a céghez a továbbiakban. „A Tesla az utolsó autógyár Kaliforniában” – emlékeztet rá Musk.

GA4 – a Model 3 harmadik végszerelő sora belülről. Forrás: Sprung.com

Hogy Musk csak nyomást akar-e gyakorolni, vagy komolyan gondolja-e a fentiket, azt egyelőre nem tudjuk. Fremont teljes bezárása és átköltöztetése nem lenne egy triviális, vagy éppen olcsó művelet, de ha valaki, akkor a Tesla vezetője tud annyira makacs és következetes lenni, hogy meglépi akár ezt is. A központ áthelyezése ennél már eggyel reálisabb fenyegetés. Ezzel együtt ez sem kockázatmentes, hiszen, bár Amerikában jóval nagyobb a munkaerő mobilitása mint hazánkban, kérdés, hogy mennyi tehetséges szakembert veszítenének a lépéssel. Az új termékek gyártása, nos ez már viszont abszolút elképzelhető lépés, hiszen a Roadster, vagy a Semi gyártósorait akár Nevadába is telepíthetik (bár itt már most munkaerő hiány van), vagy a majdani texasi Cybertruck gyárban is szoríthatnak nekik helyet.

Van egy olyan érzésünk, hogy nem ez volt az utolsó fordulat az ügyben.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás