Franciaországban már megnyílt a rendelés, októbertől pedig Európa többi részén is elérhetővé válik tölthető változatban a Peugeot 3008 GT, egyikeként annak a három plug-in hibrid meghajtású gépkocsinak, amit még tavaly szeptemberben jelentett be a francia autógyártó. A sportterepjáró a HYBRID4 típusjelzést viseli, amely az összkerék-meghajtásra utal, később azonban egy kicsivel gyengébb elsőkerék-hajtású változat is megjelenik. A motorháztető alatt 300 lóerő (220 kW) összteljesítmény rejtőzik, mely egy 200 lóerős 1,6 literes PureTech benzinmotorból és egy-egy 110 lóerős villanymotorból tevődik össze a két tengelyen. Ez egyébként ugyanaz a hajtáslánc, mint ami a konnektoros Opel Grandland X HYBRID4-ben is helyet kapott. A 13,2 kWh-s akkumulátornak köszönhetően 59 kilométert tud elmenni az autó üzemanyag elégetése nélkül a WLTP szerint, a hibrid üzem átlagos szén-dioxid-kibocsátását pedig 29 g/km-re sikerült leszorítani. A lítium-ion aksi 7 kW-os töltőn kevesebb mint két óra alatt feltölthető. Peugeot 3008 PHEV Még erre az évre várható az 508 és az 508 SW modellek konnektoros hibrid változatai, míg a Peugeot tisztán elektromos meghajtású járműveinek palettáját az e-208, és az e-2008 SUV fogja majd színesíteni 2019 végétől/2020 elejétől. 2023-ra a franciák ígéretei szerint valamennyi megvásárolható modelljük választható lesz legalább egy elektromosított változatban. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!