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
auto
2024. 04. 20. szombat

Röviddel azután, hogy a Volkswagen újabb milliárdokat jelentett be az elektromobilitásra, és elárulta, hogy 2023-tól elindítja ID. Aero nevű járművének gyártását Emdenben, Ralf Brandstätter, a VW vezérigazgatója LinkedIn bejegyzésben pontosította, hogy milyen modellről is van szó. Az általa közzétett fénykép tanúsága szerint az Aero B a 2019-ben ID. Space Vizzion néven bemutatott tanulmány projektneve, amelyből a márka legelső tisztán elektromos kombija készül majd. Habár a teljesen villanyos kombikból még óriási hiány van a piacon, nem ez lesz a legelső ilyen kialakítású villanyautó, a kínai SAIC-hoz tartozó MG ugyanis már megelőzte a VW-t az MG 5 európai piacra dobásával.

Íme a Volkswagen ID. Space Vizzion

Rossz hír, hogy a VW villanykombija a legfrissebb információk alapján kétéves csúszásban van. A tavaly novemberi premierkor a németek még arról beszéltek, hogy 2021-ben bemutatkozik a végleges változat, és a sorozatgyártás is beindul, ám ez most 2023-ra lett halasztva. Jó hír viszont, hogy az igazgató már 700 kilométeres hatótávolságot emleget, míg korábban 590 kilométerre becsülték a kombi WLTP-szerinti hatótávolságát a bruttó 82, nettó 77 kWh-s akkucsomaggal.

Forrás: Ralf Brandstätter/LinkedIn

Ez a legnagyobb kapacitás, ami jelenlegi ismereteink szerint bepakolható a MEB padlólemezbe, ám Brandstätter kiemeli a platform folyamatos fejlesztését, amelynek köszönhetően az autó „szupergyorsan tölt, és mindenből egy kicsivel többet tud nyújtani: több hely, nagyobb hatótáv, jobb gyorsulás, és magasabb végsebesség”. Nem kizárt tehát, hogy a nagyobb hatótávolságot nagyobb akkumulátorral oldja meg a Volkswagen.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.