Órákat rövidült a Mercedes villanyautójának töltése

11 kW-ra növelte EQC 400 4MATIC tisztán elektromos SUV-ja fedélzeti töltőjének teljesítményét a Mercedes-Benz, így a tegnapi bejelentéstől kezdődően valamennyi új autó az erősebb, vízhűtéses töltőberendezéssel megy gyártásba.

Ez idáig 7,4 kW járt az alapfelszereltséghez, amellyel 11 órát vett igénybe a villanyautó feltöltése 10 és 100% között AC hálózaton. A töltési idő a 11 kW-os fedélzeti töltővel 7,5 órára rövidül. Ennek előnye nem az éjszakai töltéskor mutatkozik majd meg, hanem azon felhasználók élvezhetik ki leginkább, akik rendszeresen csatlakoznak rá legalább ekkora teljesítményt kínáló nyilvános AC töltőre, hiszen így például egy bevásárlás során jelentősen több energia kerülhet vissza a 80 kWh-s akkumulátorba.

Minden más tulajdonság változatlan, így a DC töltési teljesítmény is maradt a 110 kW, ezáltal 40 perc alatt töltődik fel a 10%-os aksi 80%-ra.

A Mercedes-Benz kitér a hálózatról tölthető modelljeinek kiemelkedő népszerűségére, elmondása szerint a júliustól szeptemberig tartó időszak volt a legelső negyedév, amikor a konnektoros hibridek és a teljesen elektromos EQC értékesítése minden hónapban meghaladta a 10.000 darabot. Összesen 45.000 konnektoros Mercit vittek haza a vásárlók világszerte a három hónap alatt.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.