HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Az LG és a Samsung is beszáll a 4680-as bizniszbe

A Tesla akkunapja óta tudjuk, hogy az, hogy a vállalat saját maga is az új 4680-as cellák gyártására készül nem jelenti azt, hogy ne számítana beszállítóira és partnereire. Elon Musk mindig azt mondja, hogy a növekedés fő korlátja az elérhető akkumulátorok mennyisége, ezért gyakorlatilag minden cellára rátenné a kezét amire tudja.

Most tovább erősödtek azok a híresztelések, hogy erre a lehetőségre a legnagyobbak is lecsapnának.

Panasonic, LG, Samsung, CATL

A Panasonic régóta a Tesla kiemelt partnere, főleg ha az akkumulátorokról van szó – a kezdetek óta a japán cég szállítja a Model  S és X celláit, és közösen gyártják a 2170-es akkumulátorokat Nevadában. A Panasonic már korábban nyilatkozott arról, hogy náluk is fejlesztés alatt van a 4680-as cella, és ha sikeresek a próbagyártások, készek sok pénzt beruházni, hogy ebben is a kaliforniai villanyautós cég egyik fő partnere lehessenek.

A Spektrum másik végén a CATL található, a kínai vállalat ugyanis saját fejlesztésű prizmatikus LFP aksijaival nyerte meg magának a Teslát. Jelenleg ezek kerülnek a kínai gyártású Standard Range (+) Model 3-ba és Y-ba, míg a fremonti kocsik – akkumérettől függetlenül – továbbra is a Giga Nevada celláit használják .

A kettő között pedig ott az LG és a Samsung, akik 2170-es cellákat szállítanak (vagy egy ponton szállítottak) a Teslának. Előbbi a kínai és amerikai gyártású Long Range Model 3/Y, utóbbi, pedig az ipari energiatárolók egyik beszállítója. Most a Korea Herlad értesülései szerint a két koreai mamutcég nagyjából egy időben elkészült az első saját prototípusaival és elküldte a teszt példányokat a potenciális partnereinek. Bár konkrét megrendelőt nem említenek, de a lap tudni véli, hogy mind a két vállalat a Tesla 4680-as beszállítója akar lenni.

A Samsung 2023-ban tervezi a sorozatgyártás megkezdését, és ehhez többek között az USA-ban is tervez gyárat építeni. Az LG több mint 4 milliárd dolláros beruházással két új gyárat is épít az USA-ban, amelyek többek között ilyen cellákat is tudnának gyártani.

Az igazán izgalmas kérdés persze az, hogy vajon mennyit árul el a Tesla a saját fejlesztésű cellái titkaiból a partnereknek? A 4680-as formátum feltételezi a tabless kialakítást, hiszen máskülönben nem lehetne menedzselni a fellépő hőhatásokat,az új cellák Musk cégénél szárazelektródás eljárással fognak készülni, és tovább nő az anód szilícium tartalma is, miközben csökken, vagy megszűnik a kobalt felhasználása. Egy szóval, nem csak arról van szó, hogy mostantól egy adott beszállítónak valamivel nagyobb fémhengereket kell gyártania – a belső felépítés és kémia is döntő lesz. Vajon az LG, a Samsung , vagy a Panasonic saját fejlesztésekkel jelentkezik ezen a téren, vagy licencelik majd a Tesla technológiáját?

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.