PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkMiZ1dG1fY2FtcGFpZ249ZXYzdmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX2lkPWV2MyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkMiZ1dG1fY2FtcGFpZ249ZXYzdmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX2lkPWV2MycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTEva2lhLXZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtMDItbS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2tpYS12aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTAyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTEva2lhLXZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtMDIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Joe Manchin, Nyugat-Virginia konzervatív demokrata szenátora egy bizottsági meghallgatáson mély aggodalmát fejezte ki Joe Biden 2 billió dolláros infrastruktúra-fejlesztési tervével kapcsolatban, amely 174 milliárd dollárt irányzott elő az elektromobilitás fejlesztésére. „Komoly aggályaim vannak azzal kapcsolatban, hogy az országunk elektromos autókra váltson, ez teljesen kiszolgáltatottá tesz minket a külföldi beszállítókkal szemben” – mondta a szenátor, aki nem mellesleg az energiaügyért és a természeti erőforrásokért felelős szenátusi bizottság elnöke. Azt javasolta, hogy inkább a szénmegkötésnek, a földgáznak, a megújuló energiának és a nukleáris energiának kellene lennie a fókuszban, mert ezeken a területeken Amerika nincs rászorulva külföldi beszállítókra. Joe Manchin szenátor. Kép: J. Scott Applewhite / AP A Szenátusban, ahol a Demokrata Pártnak mindössze egyfős többsége van, az elnöknek minden demokrata szenátor szavazatára szüksége lenne ahhoz, hogy érvényesíteni tudja az elképzelését. A 2 billió dolláros terv esetében a szükséges többség nem jött össze, így Joe Bidennek egy új, kompromisszumos javaslattal kellett előállnia, ami egy felvizezett verziója az eredetinek, mert csak így lehet esélye a megegyezésnek.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 Vajon Manchin szenátor tényleg csak az állítólagos nagyobb külföldi kitettség miatt aggódott, vagy más is meghúzódik a háttérben? A Greenpeace angliai szervezete titokban felvett egy Keith McCoy-jal, az Exxon lobbizásért felelős vezetőjével folytatott beszélgetést. McCoy a beszélgetés során a horgászathoz hasonlította a tevékenységüket, ahol ők a horgászok, a politikusok pedig a halak. A cél a „nagy halak kifogása”, azaz olyan képviselők és szenátorok támogatásának megszerzése, akiknek szavazata döntő lehet a Kongresszusban. McCoy elárulta, hogy Manchin szenátor az egyik legnagyobb fogás számukra, aki egy igazi „királycsináló”. A választási kampánya során több tízezer dollár támogatást kapott az Exxontól, amelynek lobbistái heti rendszerességgel egyeztettek vele. Manchin mellett további 10 olyan szenátor neve hangzott el a beszélgetés során, akik jó kapcsolatot ápolnak a vállalattal. De McCoy arról is beszélt, hogy az Exxon, miközben vizet prédikál, rendszeresen bort iszik. A nyilvánosság előtt szavakban támogatják a karbonadót, közben azonban olyan szervezeteket támogatnak, amelyek ellene kampányolnak. A cég egy másik bevett módszere a közbeszéd befolyásolása és kétségek támasztása (Delay&Doubt). Olyan szakértőket, kutatókat, és más közszereplőket támogatnak, akik amellett kardoskodnak, hogy a megújuló energiára való gyors átállás lehetetlen, és az energiabiztonságot veszélyeztetné. Az Exxon a felvétel megjelenése után hivatalos nyilatkozatában azt hansúlyozta, hogy az ott elhangzottak nem a cég álláspontját képviselik. A törvényhozási lobbizás, valamint bizonyos, az adott cég számára szimpatikus szervezetek, és szakértő támogatása önmagában teljesen törvényes, mondhatnánk tehát, hogy nincs itt semmi látnivaló. De azért jusson eszünkbe ez a történet, amikor legközelebb a kezünkbe kerül egy szakértői tanulmány. Címlapkép: REUTERS/Jessica Rinald dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!